1

اصغر همت: اجرای تئاتر به آسان‌ترین کار مملکت ما بدل شده!!

سینماروزان/مسعود احمدی: برخلاف تصور پیشین در سال‌های اخیر و با وفور تماشاخانه‌های خصوصی، کیفیت تئاترهای روی صحنه به شدت نزول کرده است و این مساله خود کاهش کیفی سطح بازیگرانی را موجب شده که از تئاتر به سینما آمده‌اند.

اصغر همت بازیگر باسابقه در نقد استضعاف تئاتر به خبرگزاری ایرنا گفت: تئاتر حرفه ای در همه جای دنیا بسیار سخت و سخت ترین کار هنری دنیاست ولی در مملکت ما آسان ترین کار شده است!!!

بازیگر سریال آژانس دوستی ادامه داد: این همه ستاره های یک شبه برآمده ای که می بینید به همین دلیل است یعنی جماعتی که حتی در همان تله‌فیلم‌ها هم لنگ هستند ولی همه چیز را شوخی می‌گیرند و برای رزومه سازی، تئاتر بازی می‌کنند.

اصغر همت با اشاره به دشواری‌های کار تئاتر گفت: در اجرای متوالی یک نمایش، هر شب تفاوتی دارید؛ اصلا تکراری نیستید. مانند همان مثال رودخانه ای که حتی نقطه ای خاص از آن را هم در نظر بگیرید هر لحظه ای با لحظه دیگر فرق دارد چون آب دیگر آن آب نیست. یکی از جاذبه های تئاتر و جادویی بودن آن همین است.

وی افزود: شما همه چیز را می دانید اما وقتی روی صحنه می روید هیچ چیزی را نمیدانید. معنای بازیگر یعنی داشتن همۀ آگاهی در عین ناآگاهی. «اتللو» می‌داند که در آخر کار «دزدمونا» را خفه می کند و من هم به عنوان بازیگر می دانم که این اتفاق می افتد ولی هیچ شبی این گونه پیش نمی رود که وقتی من در روند نمایش نامه اولین بار «دزدمونا» را می بینیم به عنوان اصغر همت فکر کنم که حیف که من تو را آخر کار خفه می کنم!!

بازیگر سریال هزاردستان گفت: این اتفاق همیشه تازه است و به همین دلیل است که تئاتر جایگاه رفیع خودش را دارد؛ ولی یکی از مشکلات دنیای تصویر امروز از سوی بازیگران کارنابلد همین است که عکس العمل ها با روتین ماجرا همخوانی ندارد و مثلا بازیگر تئاتر، عکس العمل انتهایی را از همان ابتدا نشان می دهند و به بیننده فرصت تطابق با ماجرا را نمی دهد!!!

اصغر همت: تئاتر به آسان ترین کار مملکت ما بدل شده!
اصغر همت: تئاتر به آسان ترین کار مملکت ما بدل شده!