1

اشاره طنازانه منتقد پیشکسوت به برنامه تازه گبرلو⇐شیرین‌زبانی‌های قدقدی برای تشویق مرغ و خروسها؟!

سینماروزان: رسانه ملی حتی در شرایطی که مدام از کمبود بودجه می نالد در برگزاری جشن و جشنواره مشکل مالی ندارد.

به گزارش سینماروزان تازه ترین جشنواره ای که در سیما برگزار شد جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما بود؛ جشنواره ای که به برندگان آن تندیس هدهد دادند  و جالب است برنامه ای هم برای این جشنواره توسط محمود گبرلو مجری سابق “هفت” با نام “هدهد” روی آنتن رفت!

جبار آذین منتقد و مدرس پیشکسوت سینما در یادداشتی طنازانه که در صفحه اجتماعیش منتشر شده، ضمن انتقاد از برگزاری این جشنواره های هزینه زا، طعنه تندی را هم نثار برنامه ای کرده که گبرلو مجری آن است.

متن یادداشت آذین را بخوانید:

هدهد یا قدقد؟!    

خاله سیما درمزرعه خود از همه چیز نگهداری و مراقبت می کند. او مرغ و خروس های فراوان دارد و برای آنکه تخم های دوزرده و جوجه های تپل و خوشمزه تولید کند، از چند سال قبل برای خود و مرغ و خروس هایش جشن برپا می کند و به محصولات خاله پسند-نه لزوما مردم پسند!- جایزه و نشان می دهد.

حال اینکه چرا جهت تشویق مرغ ها و خروس ها از مجسمه هدهد استفاده می کند، این رازی است که کسی نمی داند! چراکه همگان می دانند،هدهد به هدایتگری معروف است و مرغ و خروس به تخم و جوجه و قدقد و قوقولی قو!

امسال هم خاله سیما جشن هدهدی خود را برگزار کرد و به همین مناسبت یک برنامه تلویزیونی هم ساخت که همانند خود جشن در سرتاسر آن به جای جلوه گری ها و هدایت های هدهدی، شیرین زبانی های قدقدی به گوش می رسید. حتی دریغ از یک قوقولی قوی ساده و دلنشین!

القصه امسال نیز خاله سیما ازخود و محصول آوران مزرعه اش قدردانی کرد و به خود و آنها جایزه و کادو داد و روی ماه یکدیگر را بوسیدند و رفتند تاسال دیگر، جشنی دیگر و قدقد-شمابخوانیدهدهد-  دیگر. همه چی آروم بود و همه خوشحال بودند!