1

استفاده از موسیقی خواننده زن لوس‌آنجلسی در برنامه مناسبتی شبکه سوم سیما!!!

سینماژورنال: هرچند اغلب خوانندگان و موزیسینهای ایرانی که در لوس آنجلس ساکن هستند به عنوان خط قرمز رسانه ملی شناخته میشوند و استفاده از نام یا قطعات باکلام آنها ممنوع است اما هرازگاه موسیقی بدون کلام این خوانندگان را در رسانه ملی شنوا هستیم.

به گزارش سینماژورنال البته برنامه های رادیو شاید به دلیل حساسیت کمتری که در این باره دارند از دیرباز قطعات بی کلام این خوانندگان را پخش کرده و می کنند و کسی هم در این زمینه از آنها ایرادی نمی گیرد.

اما استفاده از چنین قطعاتی دربرنامه های تلویزیونی و آن هم برنامه زنده کمی تابوشکنانه است با این حال شب گذشته و در برنامه مناسبتی نیمه شعبان شبکه سوم سیما موسیقی یکی از آثار متأخر یکی از خوانندگان زن لوس آنجلسی به صورت پس زمینه برنامه پخش شد.

همسر سابق مسعود کیمیایی در پل طبیعت!

در این برنامه که “در انتظار مهتاب” نام داشت و اجرای آن برعهده محمدرضا حسینیان بود موسیقی قطعه ای به نام “باران” از قطعات خواننده ای که سابقا همسر مسعود کیمیایی بود روی آنتن رفت.

این برنامه بصورت زنده از پل طبیعت در منطقه گردشگری عباس آباد روی آنتن می رفت و شاید برای همین کنترل کمتری بر موسیقیهای ارائه شده در آن صورت می گرفت ولی به هر حال استفاده از موسیقی ریتیمیک قطعه “باران” بدجوری جلب توجه می کرد.

“باران” همان قطعه ایست که ملودی آن را فرید زولاند آهنگساز افغان سروده است و تنظیم آن را روما کانیان انجام داده است. ترانه این قطعه هم سروده اردلان سرافراز است که چند سال قبل مجموعه ای از ترانه هایش در قالب آثاری چون “از ریشه تا همیشه” و “سال صفر” در داخل منتشر شده بود.