1

استاد مسلم صدا، استاد شجره درگذشت!

سینماروزان: صدرالدین شجره نویسنده، کارگردان و گوینده پیشکسوت رادیو که صدای رسایش جزو شناخته شده ترین صداهای رادیو بود درگذشت.

به گزارش سینماروزان شجره به دلیل بیماری تحت درمان بود و بعد از وخامت حال به کما رفت و در نهایت بر اثر بیماری داخلی در بیمارستان لاله درگذشت.

شجره متولد 1331 تهران بود و علاقه وی به شعر و ادبیات باعث شد که از دوران نوجوانی، در مجالس شعرخوانی شرکت کند و از همان زمان نیز برای آموختن فن بیان و سولفژ اقدام نماید.

شجره در دوران دبیرستان و پس از به روی صحنه بردن نمایشی در مدرسه، با اکبر رادی آشنا شد و همین آشنایی، منجر به دوستی‌ای شد که تا پایان عمر «رادی» ادامه داشت.

شجره در سال ۱۳۴۶، در سن ۱۵ سالگی مقام نخست کشوری در آزمون فن بیان را کسب کرد و به دنبال آن وارد رادیو شد. شروع به کار وی در رادیو جوانان بود که به مدت ۷ سال ادامه داشت. خودش از آن سالها به عنوان بهترین سالهای کاری یاد می‌کند.

وی در سنین دبیرستان، به مدت ۲ سال کلاس ادبیات دانشگاه را نزد جناب خاقانی زیر نظر دکتر ضیاالدین سجادی گذراند و مباحث موسیقی، سولفژ و آواز را نیز در محضر مصطفی کمال پورتراب آموخت.

شجره بخش بعدی کار خود را با بازیگری در نمایش رادیویی آغاز کرد و بعد از مدت کوتاهی نویسندگی و تنظیم نمایشنامه برای رادیو را انجام داد.

بعد از آن کارگردانی نمایش رادیویی را شروع نمود و تا زمان مرگ به کار و فعالیت برای رادیو مشغول بود.