1

اسباب خجالت روسای سازمان و خانه سینما⇐شهرداری به‌جای ارشاد، تامین عیدی تمام اعضای کانون کارگردانان را تقبل کرد

سینماروزان: این دیگر منتهی‌الیه صنفی‌گرایی در سینمای ایران است که اعتراضات متعدد به حذف هزاران نفر از فهرست عیدی‌گیرندگان ارشاد نه تنها با اصلاح رویه همراه نشده که هیات رییسه کارگردانان را واداشته که اهمال مدیران سازمان و خانه سینما را جبران کرده و ضمن مذاکره با شهرداری، زمینه توزیع عیدی میان تمام کارگردانان را فراهم کنند.

کانون کارگردانان در اطلاعیه‌ای با اشاره به آن که به‌خاطر بی‌حرمتی به حذف هزاران سینماگر، از دریافت عیدی ارشاد سرباز زده‌اند، از تامین عیدی کانون کارگردانان توسط شهرداری سخن گفته‌اند؛ رفتاری که می‌تواند هم مایه شرمساری روسای سازمان سینمایی و خانه سینما و هم اسباب خجالت روسای صنوفی را موجب شود که ولو به قیمت حذف هزاران نفر از همکاران باز زیربار دریافت عیدی ارشاد رفته‌اند.

متن اطلاعیه کانون کارگردانان سینمای ایران را بخوانید:

اعضای محترم کانون کارگردانان سینمای ایران
با سلام و احترام همانگونه که مستحضرید امسال از طرف سازمان سینمائی مبلغ پانصد هزار تومان تنها برای صد نفر از اعضای کانون اختصاص یافت ولی از آنجا که ما به دلیل شرایط حاد کرونائی اعتقاد به پرداخت هدیه به همه اعضای کانون داریم از دریافت این مبلغ تا اختصاص به همه اعضای محترم کانون کارگردانان امتناع کردیم. تا این لحظه هم متاسفانه هیچ ترتیب اثری از طرف سازمان سینمائی و هیات مدیره خانه سینما در این‌خصوص داده نشد.

با این وجود خوشحالیم که به اطلاع برسانیم با پیگیری های شورای مرکزی کانون توانستیم هدیه ای به همان مبلغ پانصدهزار تومان و به صورت بن شهروند برای همه اعضای کانون کارگردانان تهیه کنیم که اهدائی شهرداری تهران به کانون کارگردانان سینمای ایران است.

1ـ محل توزیع خانه سینما ۲ در خیابان وصال می باشد
زمان: چهارشنبه 10 اردیبهشت از ساعت 10 تا 14
2ـ لطفا هنگام حضور کپی کارت ملی خود را به همراه داشته باشید و در صورت اعزام نماینده کپی کارت ملی را هم ارسال فرمایید.

3ـ توزیع هدایا در روز چهارشنبه با رعایت کامل اصول بهداشتی به منظور به حداقل رساندن خطر ابتلا به هرگونه ویروس و بیماری خواهد بود.

4- از بزرگوارانی که خواهان اهدای هدیه خود به نیازمندان کانون و یا خانواده درگذشتگان کانون هستند تقاضا می شود ضمن ارسال تصویر کارت ملی خود در واتس آپ ، این موضوع را به اطلاع خانم سوداگری برسانند.

5ـ به غیر از هدیه فوق ، کانون کارگردانان سینمای ایران برای اعضای خود هدایا ، برنامه و امکاناتی در نظر گرفته که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.
با آرزوی سلامت

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران