1

از سوی روحانی صورت گرفت⇐معرفی یک فعال حوزوی برای تصدی‌گری وزارت ارشاد دولت دوازدهم⇔آیا رییس سینمای حوزه هنری با حمایت مدیرعامل ۱۱شغله، به ریاست سازمان سینمایی خواهد رسید؟

سینماروزان: منطبق با پیش بینی های قبلی، حسن روحانی، عباس صالحی معاونت فرهنگی ارشاد دولت یازدهم را به عنوان وزیر پیشنهادی ارشاد دولت دوازدهم به مجلس معرفی کرد.

به گزارش سینماروزان عباس صالحی که یک حوزوی تمام عیار است در ابتدای دهه 50 وارد حوزه علمیه مشهد شد و دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند.

وی از سال ۶۰ به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و دروس خارج را تا سال ۶۸ در آن حوزه گذرانیده و مجدداً به مشهد عزیمت داشته و در دروس خارج اساتید مشهد ادامه تحصیل داد. وی در سال ۷۶ مجدداً به حوزه علمیه قم مراجعت تحصیلی و علمی داشت.

با حضور عباس صالحی در وزارت ارشاد احتمال تغییر و تحول در سازمان سینمایی هم کم نیست و همین روزها کم نبوده شنیده‌ها درباره اختلاف نظر صالحی و محمدمهدی حیدریان در روش مدیریت سینما.

بر این اساس گزینه های مختلفی هم به عنوان جانشین حیدریان شنیده شده است. احمد میرعلایی مدیر احمدی نژادی که در دولت دهم مدیرعامل فارابی شد از جمله این گزینه هاست.(اینجا را بخوانید)

محمد حمزه زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری یکی دیگر از گزینه‌هاییست که در روزهای اخیر نامش به عنوان جانشین حیدریان شنیده شده است.

حمزه زاده که خیلی زود و از همان میانه دهه دوم زندگی مدیریت فرهنگی را با سردبیری مجلات رشد آغاز کرده از ابتدای دهه هشتاد وارد حوزه شد و از همان ابتدا هم به عنوان مدیر!!! حمزه زاده ابتدا مدیریت انتشارات سوره مهر را پذیرفت و بعد از نزدیک به یک دهه رییس سازمان سینمایی حوزه هنری شد.

یکی از دلایلی که می‌تواند احتمال حضور حمزه زاده بر ریاست سازمان سینمایی دولت دوازدهم را افزایش دهد رابطه نزدیکی است که میان حمزه‌زاده و مدیرعامل 11شغله خانه سینما(اینجا را بخوانید) وجود دارد.

منوچهر شاهسواری که آخرین فیلمش «مزارشریف» را با حمایت مستقیم حوزه هنری تولید کرده همزمان با مدیرعاملی خانه سینما در شورای تصویب فیلمنامه حوزه هنری و هیأت امنای موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هم حضور دارد و با این رزومه آیا مخالف حضور حمزه زاده در ریاست سازمان سینمایی خواهد بود؟؟؟

 اگر حمزه زاده رییس سازمان سینمایی شود آن گاه مواضع او در برابر فیلمهایی که در آینده از سوی حوزه هنری توقیف خواهد شد چه خواهد بود؟؟؟ آیا حمزه زاده در جایگاه سازمان سینمایی دولت دوازدهم همچنان بر نقش «فانوس دریایی»بودن حوزه هنری تأکید خواهد کرد؟؟؟