1

از ایران تا آلمان⇔برادرزاده کاندیدای شکست‌خورده انتخابات فیلم عاشقانه می‌سازد

سینماروزان: میثم هاشمی‌طبا برادرزاده مصطفی هاشمی طبا تنها کاندیدای انتخابات که سابقه ایفای نقش در فیلمی با نام «جنگ اطهر» را داشت(اینجا را بخوانید) سال گذشته فیلمی ویدیویی به نام «نفسهای آرام» را ساخت.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان این جوان فیلمساز که به تازگی پروانه نمایش «نفسهای آرام» را هم گرفت تصمیم گرفته امسال فیلمی با مضمونی معمایی را جلوی دوربین ببرد.

میثم هاشمی طبا با اعلام این خبر به «مهر» گفت: حدود ۲ سال پیش فیلمنامه ای با عنوان «آرام و سرد» را نوشتم و در این مدت چندین بار به بازنویسی آن پرداختم و در حال حاضر مشغول کسب مجوزهای لازم برای ساخت این اثر هستیم.

وی افزود: «آرام و سرد» داستان عاشقانه ای دارد البته کمی هم معمایی است. اتفاقات این فیلم در ۲ بازه زمانی رخ می دهد یعنی قبل از انقلاب و در سال های ۵۶ و ۵۷ و بعد از انقلاب و در زمان حال روایت می شود. البته قسمت هایی از این فیلم در کشور آلمان فیلمبرداری می شود.

این کارگردان بیان کرد: اگر موفق به کسب پروانه ساخت شویم فیلمبرداری «آرام و سرد» را اواسط تابستان آغاز می کنیم، درباره معمایی بودن این اثر هم باید بگویم که رگه هایی از این موضوع را در این فیلم می بینیم، در واقع تماشاگر محرم تر از کاراکترهای «آرام و سرد» است و اطلاعات کافی را دارد به گونه ای که داستان را رها نمی کند.

وی در پایان گفت: اگر بتوانیم این فیلم را در زمان مشخص بسازیم آن را برای سی و ششمین جشنواره فیلم فجر آماده می کنیم.