1

سخنگوی ارشاد ممنوع‌الفعالیت بودن برخی خوانندگان را تأیید کرد

سینماژورنال: پس از آنکه مهرماه سال جاری معاون هنری ارشاد، فهرست ممنوع‌الکاری برخی خوانندگان را کذب دانست، سخنگوی ارشاد در تازه‌ترین صحبت‌هایش عنوان کرد: «فهرستی که قبلا از ممنوعیت فعالیت برخی خوانندگان منتشر شد، توسط وزارت ارشاد تصویب شده است».

به گزارش سینماژورنال حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری که دوشنبه، نهم آذر، در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد، درباره ممنوعیت فعالیت برخی خوانندگان گفت: «حرف ما با کسانی است که آگاهانه با شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی مصاحبه می‌کنند یا برای محصولاتشان با آنها ارتباط دارند. تذکرات لازم به آنها داده شده و اگر بر این همکاری اصرار کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و برای گرفتن مجوز و اجراهای بعدی با مشکل روبه‌رو می‌شوند».

او ادامه داد: «کسانی که ارتباط رسمی با این شبکه‌ها ندارند، مشمول برخوردها و ممنوعیت‌ها نخواهند شد. فهرستی که قبلا از ممنوعیت فعالیت برخی خوانندگان منتشر شد، توسط وزارت ارشاد تصویب شده است».

مهر ماه شایعه ممنوع الکاری تکذیب شده بود

سخنان نوش‌آبادی در حالی درباره تصویب این فهرست از سوی وزارت ارشاد عنوان شده است که در مهرماه سال جاری شایعه ممنوع‌الکاری ٢٤ خواننده در فضای مجازی منتشر شد.

چند روز پس از آن خبرگزاری‌های رسمی نیز با بازتاب این موضوع به پیگیری صحت این موضوع پرداختند اما علی مرادخانی، معاون هنری ارشاد، در واکنش به این خبرها گفته بود: «من به هیچ‌وجه دنبال ممنوع‌الکاری هنرمندان نبوده و نیستم. همیشه سعی کرده‌ایم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که آنها بتوانند داخل کشور فعالیت کنند و مشکلی نداشته باشند. بنابراین چنین خبری نمی‌تواند صحت داشته باشد».

البته در همان زمان هم گفته‌های مسئولان وزارت ارشاد با یکدیگر متناقض بود، چنان‌که فرزاد طالبی، سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفته بود: «اگر هم ممنوع‌الکاری در این فضا به وجود آمده باشد، قطعا دائمی نیست و راه‌حل قانونی نیز در این زمینه وجود دارد».