1

ارسال ۱۱۰۰ اثر به جشنواره روح‌ا.. به دبیری محمد آفریده

سینماژورنال: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره فیلم روح الله، بیش از 1100 اثر در قالب «فیلم» و «فیلم نامه» به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و به زودی فعالیت هیات انتخاب برای بررسی آثار رسیده آغاز خواهد شد.

به گزارش سینماژورنال جشنواره روح‌الله در دو بخش «فیلم» و «فیلم نامه» پذیرای آثار سینماگران و علاقمندان است. آثار ارسالی تا آخرین مهلت اعلام شده ـ سی ام بهمن ماه امسال ـ شامل بیش از هفتصد اثر بود که استان تهران با بیشترین اثر در رده اول قرار داشت.

پس از آن هنرمندان اصفهان، همدان، استان گلستان، آذربایجان شرقی،کردستان،قم،گیلان،مازندران و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین آثار را برای حضور در این جشنواره ارسال کردند. خراسان جنوبی نیز تنها استانی است که هنرمندانش هیچ اثری برای جشنواره ارسال نکردند.

جشنواره روح الله  با موضوع اندیشه‌های امام خمینی (ره) به دبیری محمد آفریده برگزار می شود. یکم تا سوم خرداد ماه سال 1395 زمان برگزاری این رویداد است.

این جشنواره در دو بخش فیلم و فیلم نامه برگزار می گردد. بخش فیلم حاوی دو بخش «اصلی» و «ویژه» است. بخش اصلی به مسابقه فیلم‌های 60 ثانیه‌ای در قالب «داستانی، پویانمایی و نماهنگ» اختصاص دارد. در بخش ویژه نیز فیلم‌های 60 تا 180 ثانیه‌ای در قالب «داستانی، پویانمایی و نماهنگ» با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

همچنین در حاشیه این رویداد، 114 فیلم یک دقیقه ای با موضوع اندیشه‌های امام خمینی (ره) ساخته خواهد شد. کلیه حقوق مادی و معنوی این 114 فیلم خریداری می‌گردد تا این آثار در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و اجتماعی به نمایش درآید.

این جشنواره از سوی معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار می شود.