1

ارتباط پروژه «کورش کبیر»جعفری جوزانی با یک بانک بزرگ چیست؟

سینماروزان: خبر برگزاری مراسم رونمایی از كارهاى انجام شده فاز صفر پروژه «کورش کبیر» در حالی منتشر شده که در متن خبر در کنار خبر رونمایی از آرت بوک این پروژه، خبر رونمایی از كارت فرا اعتبارى بانک ملت هم به چشم میخورد!!!

به گزارش سینماروزان البته که نام کارت فرااعتباری بانک مذکور «کورش کارت» است و این میتواند مهمترین عامل ارتباطی میان پروژه «کورش کبیر» و بانک مذکور باشد.

پرسش اصلی اما اینجاست که آیا بانک موردنظر بناست شرایط تأمین هزینه های تولید «کورش کبیر» را فراهم کند که مراسمی مرتبط با این پروژه سینمایی مجالی شده برای تبلیغات رسمی این بانک؟

اگر این را درنظر بگیریم که بانک موردنظر که در سالهای اخیر ادعاهایی درباره خصوصی سازی آن صورت گرفته به لحاظ گستره کمّی سومین بانک بزرگ ایران به شمار می رود قطعا پرسش فوق پررنگتر هم خوهد شد!

بدیهی است که ساخت پروژه ای تاریخی مانند «کورش کبیر» با سرمایه بخش خصوصی ممکن نبود و یک قلم فقط هزینه ساخت شهرک سینمایی «کورش» کلی هزینه زاست بنابراین اینکه بانک ملت به عنوان سرمایه گذار حضور داشته باشد امری است منطقی اما آیا دست اندرکاران این بانک بر روی بازگشت مالی این پروژه هم حساب باز کرده اند.

درباره پروژه تاریخی پرهزینه «محمد رسول ا..(ص)» مجید مجیدی نیز بنیاد مستضعفان از طریق موسسه نورتابان بودجه پر و پیمانی را صرف فیلم کرد که البته بازگشت مالی در گیشه نداشت.

آیا نتیجه آن تجربه پیش‌روی مدیران بانک ملت هم هست و میدانند که حتی کسری از سرمایه شان هم ممکن است بازنگردد؟ و آیا آنها دانسته و کاملا آگاه به ضرر مالی وارد حمایت از «کورش کبیر» شده اند؟