1

ارائه فیلمی با مضمون داعش به جشنواره فجر/فیلمنامه را همکار سابق مجیدی نوشته

سینماروزان: فیلم «سرگشته» با موضوع مدافعان حرم و محصول جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ارائه شد؛ این فیلم را سهیل سلیمی کارگردان فیلم پرحاشیه «فرشتگان قصاب» با سناریویی از ناصر هاشم زاده همکار سابق مجید مجیدی و سناریست «بید مجنون» که یکی از منتقدان فیلم آخر مجیدی «محمد…» بوده، نگاشته است.

به گزارش سینماروزان سهیل سلیمی، کارگردان این فیلم به «کیهان» گفت: فیلم سینمایی «سرگشته» روایت یکی از رزمندگان مدافع حرم است که در سوریه به اسارت داعش درمی‌آید و خاطرات خود را مرور می‌کند و ما گذشته او را می‌بینیم.
وی افزود: کار تصویربرداری و تدوین این فیلم انجام شده و آن را به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارائه داده‌ایم. هم اکنون در حال آماده‌سازی نسخه نهایی فیلم برای نمایش در جشنواره فجر هستیم.
سلیمی ادامه داد: باید ببینیم که آیا جشنواره فیلم فجر به سیاق دوره‌های گذشته جلوی فیلم‌های ارزشی می‌ایستد یا بدون دعوا فیلم را می‌پذیرد؟ چون در دوره‌های گذشته، فیلم قبلی من یعنی «فرشتگان قصاب» برای راه‌یابی به جشنواره با موانعی مواجه شد که امیدواریم در این دوره نگاه برگزارکنندگان جشنواره به این نوع فیلم‌ها مهربان‌تر شود.
وی همچنین درباره فیلمنامه این اثر نیز اظهار داشت: فیلمنامه این کار توسط سیدناصر هاشم‌زاده نوشته شده که مثل آثار قبلی وی، به شدت خوب و تأثیرگذار است و فکر می‌کنم هم با مخاطب خاص و هم مخاطب عام، ارتباط برقرار کند.
سهیل سلیمی سرگشته
سهیل سلیمی در پشت صحنه «سرگشته»