1

ادعای یک کارگردان فرنگ‌دیده⇐مدیران سینمایی دولت یازدهم فیلمم را گروگان گرفته‌اند

سینماروزان: اسدالله یا اسی نیک نژاد در اواخر دولت دهم و بعد از سالها زندگی و فعالیت در آمریکا به ایران آمد و البته مدتی بعد از حضور در ایران هم توانست پروژه «لاله» با محوریت زندگی یک قهرمان زن اتومبیلرانی را جلوی دوربین ببرد.

به گزارش سینماروزان با این حال تغییر و تحولات سیاسی کشور بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و تلاش برای تسویه حساب با مدیران سینمایی دولت قبل موجب شد پروژه «لاله» هم بعد از فیلمبرداری نزدیک به 70 درصد آن به ناگاه متوقف شود.

سه سال بعد از آن توقیف اسی نیک نژاد درباره وضعیت «لاله» به «مهر» گفت:  وقتی آن برخوردها با فیلم سینمایی «لاله» شد واقعا در روحیه من تاثیر منفی داشت و پس از ۲، ۳ سال متوجه شدم که به دلیل مشکلات شخصی مدیران زیرمجموعه سازمان سینمایی این برخورد با این پروژه سینمایی شده است. مدیریت غیر حرفه ای باعث شد که ساخت این فیلم سینمایی متوقف شود و این موضوع قلب من را شکست. این را هم باید بگویم در سال‌های اخیر به قدری فشار روحی روانی بر من وارد شده است که اصلا به فکر ساخت اثر جدیدی با این مدیریت سینمایی نیستم.

نیک نژاد بیان کرد: من عاشق ایران هستم و اصلا به خاطر کار کردن در ایران است که این مسایل را دنبال می‌کنم. به نظرم مدیران سینمایی این فیلم را گروگان گرفتند و متاسفانه در آن زمان هیچ سازمان و نهادی بررسی مالی نکرد تا ببیند چرا پول افراد از بین رفت. گویا برای هیچکس مهم نیست و حالا هم سراغ آن را نمی گیرند. مجموع این اتفاقات باعث شده است که من دل آزرده شوم اما امیدوارم این مساله حل شود.

این کارگردان در پایان گفت: من هنوز پیگیر کارهای این فیلم هستم ولی کسی توجهی نمی کند و مدیران نیز هیچ واکنشی ندارند. من تعداد زیادی نامه و ایمیل و تلفن زدم اما هیچکدام پاسخی در پی نداشته است. این جای تاسف دارد که مدیران فرهنگی، رفتار غیر فرهنگی می کنند.