1

ادعای یک مجری همیشه خندان رسانه ملی⇐قرار بود در «بی پولی» نقش باجناق بهرام رادان را بازی کنم اما…

سینماروزان: بهمن هاشمی گوینده و مجری تلویزیون که به همراه دخترش «صبا» در برنامه «فرمول یک» علی ضیاء حاضر شده بود، در کنار صحبت درباره خود و برخوردهایش با مخاطبان و البته گافهایی که داده است درباره علایقش به بازیگری و اینکه بنا بود در «بی پولی» نقش باجناق بهرام رادان را بازی کند حرف زد.

به گزارش سینماروزان هاشمی  در ابتدای سخنانش گفت: من اکبر میرهاشمی هستم ملقب به بهمن هاشمی. ابتدای  دهه ۷۰ که وارد تلویزیون شدم، دوره اجرا ندیده بودم و در تلویزیون هم خودم بودم. نادانسته اجرا کردم و اینگونه جلو آمدم.

این مجری تصریح کرد: من نگذاشتم بین مردم و تلویزیون فاصله ای باشد و صمیمیت برایم مهم بود. شاید دلیل اینکه حالا کمرنگ هستم همین صمیمیت زیاد است.

هاشمی درباره طیف گسترده دوستانش گفت: دوستان زیادی دارم و همه را به یک اندازه دوست دارم و بین فقیر و متمول فرقی نمی گذارم. هرکسی به من می گوید بزن بغل با تو عکس بگیرم می ایستم و عکس می گیرم. البته ممکن است گاهی نشده و کسی رنجیده باشد که عذرخواهی می کنم.

گفتم نمی شود اسم باجناق بهرام رادان، بهمن هاشمی باشد!؟

وی درباره تجربه بازیگری گفت: پیشنهاد بازیگری داشته ام. مثلا در فیلم «قلقلک» گزارشگر فوتبال بودم و در «پایتخت» نقش مجری مسابقه را ایفا می کردم. دوست دارم نقش هایی بازی کنم که خودم باشم. برای فیلم «بی پولی» هم از طرف هدایت فیلم برای نقش باجناق بهرام رادان پیشنهاد داشتم اما وقتی گفتند اسم این شخصیت فتح الله است، گفتم نمی شود اسم کاراکتر بهمن هاشمی باشد!؟ گفتند اسم او در فیلمنامه این است و ما ضبط کرده ایم و نمی شود. این شد که در آن فیلم بازی نکردم و نقش به رضا رشیدپور رسید.

 ضیاء در این بخش از هاشمی خواست نظرش را درباره دیگر هاشمی های معروف بگوید که او مهدی هاشمی را عزیز دلم و بهترین بازیگر سینما توصیف کرد اما سیدمهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور در دولت نهم، علی هاشمی وزنه بردار، علی هاشمی فرمانده جنگ و سیدضیاء هاشمی استاد دانشگاه را نمی شناخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مرا با مرتضی حسینی اشتباه می گیرند. ۱۰۰روز با هم در کیش اجرا داشتیم و فکر نمی کردم رابطه مان اینقدر صمیمانه باشد. چون من مجری پرحرفی هستم اجرا در کنار من سخت است.

آن قدر گفتم شبکه دو، شبکه تو، شبکه پنج را هم دو معرفی کردم

این مجری در پاسخ به اینکه آیا تا به حال سوتی داده گفت: سوتی زیاد داده ام. اسم ها را اشتباه گفته ام، حتی شماره شبکه را هم همینطور، مثلا آن قدر شبکه دو را تکرار کرده بودم که یک بار گفتم شبکه دو، شبکه پنج.

هاشمی در پایان سخنانش گفت: مردم با فشردن یک دکمه می توانند ما را از خانه هایشان بیرون کنند اما ممنونیم که ما را به خانه هایشان راه می دهند.

پدری مهربان که اگر عصبانی شود…

صبا دختر این مجری که به همراه پدرش آمده بود، نیز در سخنانی گفت: پدرم خیلی مهربان است اما اگر عصبانی شود دیگر نمی‌شود به چشم های بادامی اش نگاه کرد.

وی در پایان با بیان اینکه دوست دارد مجری شود اما تلاشی برای این موضوع نکرده است، یادآور شد: با پدر نمی شود به سینما رفت. او آنقدر جنب و جوش دارد که نمی تواند ۲ ساعت در سینما بنشیند.