1

ادعای کارگردان «کوچه ملی»⇐فیلمنامه «سدمعبر» مال من است/حامد بهداد هم در جریان است

سینماروزان: در حالی که اکران “سدمعبر” محسن قرایی در جشنواره با توجه مواجه شده مهرشاد کارخانی کارگردان سینما با نگارش یادداشتی در “بانی فیلم” مدعی شده فیلمنامه اثر، مال اوست.

متن یادداشت کارخانی را بخوانید:

در سال نود و سه با همکاری حمید غلامی فیلمنامه ای با محور مامورین شهرداری با هدف نمایش خشونت و رفتار اجتماعی آنها نوشته و پس از بازنویسی در تاریخ بیست و پنجم آذر نود و سه در بانک فیلمنامه خانه سینما با عنوان “سد معبر” ثبت شد.

بعد از ثبت قراردادی با سرمایه گذار جهت ساخت فیلمنامه منعقد شد. از آنجایی که همزمان شرایط ساخت فیلم “دو لکه ابر”فراهم شد،تصمیم گرفتیم پس از پایان آن ساخت “سد معبر” را آغاز کنیم.اما متاسفانه در این فاصله، بر اساس فیلمنامه “سد معبر” فیلمی با همین عنوان توسط آقای “محسن قرایی” ساخته شد.

با اکران این کار در جشنواره فیلم فجر، تشابهات متعدد فیلم با فیلمنامه ثبت شده ما عیان شد. پیگیری های صورت گرفته از کارگردان تا کنون بی ثمر بوده است و به ناچار جهت روشن شدن موضوع شکایتی تنظیم کرده و از مسئولان وزارت ارشاد در خواست کرده ایم که رسیدگی نمایند.

با اینکه معمولا فیلمنامه در اختیار بازیگران نمی گذارم، استثنائا با توجه به اطمینانی که به حامد بهداد داشتم طرح داستان را با او مطرح کردم و پیشنهاد دادم نقش اول فیلم را بر عهده بگیرد.تعجب می کنم که با وجود آگاهی و شناخت مولف اصلی اثر در فیلم”سد معبر”بازی کرده است.