1

ادعای کارگردان فیلمی کم‌مایه با بازی مصطفی زمانی⇐از ماجرای جنایت در میدان کاج الهام گرفتم!!!+عکس

سینماروزان: همایون اسعدیان کارگردانی که آخرین فیلم اکران شده اش «بوسیدن روی ماه» را با حمایت حوزه هنری تولید کرده بود امسال با فیلمی به نام «یک روز بخصوص» در جشنواره فجر حاضر است.

به گزارش سینماروزان «یک روز بخصوص» که با حمایت وزارت بهداشت تولید شده است داستانی درباره قاچاق اعضای بدن انسان را پیوند می زند به نوعی تردید میان خیر و شر که کاملا برآمده از موج سینمای فرهادی است.

هیچ کجای فیلم تازه اسعدیان که چه در روایت و چه در ساختار اثری کم مایه به شمار می رود اشاره ای به ماجرای جنایت آبان 89 در میدان کاج نشده است اما همایون اسعدیان در نشست خبری فیلمش در کاخ جشنواره ادعا کرد: طرح اولیه به چند سال قبل متعلق است که ماجرای میدان کاج و آن قتل فجیع پیش آمد. آن زمان، وقتی عده زیادی با موبایل عکس و فیلم می‌گرفتند، این سوال برایم پیش آمد که مسئولیت اجتماعی چه جایگاهی دارد؟

آنچه اسعدیان درباره مسئولیت اجتماعی بیان کرده هم در فیلمش جایگاهی ندارد و ابتدا تا انتهای فیلم صرفا با درگیریهای بر سر انتخاب میان خیر و شر در کاراکتر اصلی روبرو هستیم؛ آن هم کاراکتری که روزنامه نگار است اما در تصویرسازی موقعیت زندگی و حتی تحریریه ای که در آن کار می کند کمترین ظرافت و واقعه نگاری صورت نپذیرفته است.

جنایت میدان کاج ماجرایی بود که در آن جوانی به نام محمدرضا توسط یعقوب علی جعفری در ۶ آبان ۱۳۸۹ در میدان کاج (محلهٔ سعادت‌آباد تهران) به قتل رسید. این جنایت به خاطر مسائل عشقی درباره زنی معروف به کیمیا بود و در آن قاتل با ضربات چاقو در برابر دیدگان مردم، محمدرضا را به قتل رسانید.

پریناز ایزدیار و مصطفی زمانی در نمایی از "یک روز بخصوص"
پریناز ایزدیار و مصطفی زمانی در نمایی از “یک روز بخصوص”