1

ادعای کارگردانی که فیلمش بعد از نزدیک سه ماه اکران، دویست میلیون هم نفروخته⇐نوید را کنار گذاشتم تا برسم به میرسعید!!

سینماروزان: فیلم “تومان” ساخته مرتضی فرشباف- که فیلم مطلوب یک مجله قدیمی سینمایی بوده- بعد از نزدیک سه ماه اکران هنوز دویست میلیون هم نفروخته است.

میرسعید مولویان ‌و فرشته حسینی-همسر نوید محمدزاده-بازیگران فیلمند و کارگردان مدعیست که ابتدا بنا داشت فیلم را با نوید به عنوان نقش اصلی بسازد ولی او را کنار گذاشت تا به میرسعید مولویان برسد.

فرشباف در نقد و بررسی فیلمش در فرهنگسرای ارسباران گفت: افراد زیادی از دیدن این فیلم احساس دلزدگی کرده‌اند اما افرادی را هم می‌شناسم که فیلم را بارها دیده‌اند و هر بار از آن لذت برده‌اند. اگر با شخصیت داوود سمپات آشنا باشیم، حس خستگی نخواهیم داشت اما اگر اینگونه نباشد احساس می‌کنیم که محتوای فیلم گم شده است.

وی در چرایی شکست تجاری گفت: درباره میزان مخاطبان و شکست این فیلم در گیشه باید بگویم که من می‌دانستم فیلم قرار نیست فروش میلیاردی «گشت ۳» داشته باشد. اما اگر بخواهیم همین فیلم را مقایسه کنیم باید بگویم فیلم‌های پرفروشی در دهه‌های گذشته ساخته شده‌اند اما فیلمی چون «طعم گیلاس» که در گیشه موفقیتی ندارد امروز ماندگار است و در طول زمان میزان مخاطبان این فیلم نسبت به همان فیلم‌های گیشه‌ای پرفروش بسیار بیشتر است.

این کارگردان گفت: من گروهی را کنار گذاشته‌ام که می‌شد با همین قصه و همان بازیگران به فروش میلیاردی برسم. نوید محمدزاده، فرشته حسینی و… کست اولیه من بودند اما با ایمان و اعتقادی که به میرسعید مولویان داشتم او را برای فیلم انتخاب کردم!

فرشباف گفت: نکته جالب توجه این است که خود نوید محمدزاده هم از این اتفاق حمایت و استقبال کرد. هدف من چیز دیگری بوده و از همان ابتدا به دنبال فروش بالا و بُرد اقتصادی نبودم.

نوید را کنار گذاشتم تا برسم به میرسعید
نوید را کنار گذاشتم تا برسم به میرسعید