1

ادعای شگفت‌انگیز دبیر جشنواره مقاومت⇐افرادی عادی با نیت “نذر…” بخشی از بودجه جشنواره را تقبل می‌کنند!!

سینماروزان: اصرار به برگزاری جشنواره در روزگاری که شیوع کرونا بسیاری از جشنواره‌های مطرح فرنگی را به تعطیلی کشانده و رییس‌جمهور ایران هم به‌صراحت از “مضر”بودن برگزاری جشنواره در ایران گفته، واقعا پرسش‌برانگیز است.

با این حال دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره مقاومت اصرار دارند به برگزاری این جشنواره و هرازگاه نیز ادعاهایی شگفت درباره جشنواره را مطرح می‌کنند.

پیشتر دبیر جشنواره مقاومت در توجیه برگزاری جشنواره ادعا کرده بود مصداق آن آیه‌ای است که می‌گوید “چه بسا تعداد نیروی کم بر نیروی بسیار فائق می‌شود”!!!(اینجا را بخوانید) و حالا نیز دبیر جشنواره ادعایی شگفت‌انگیز طرح کرده درباره چگونگی تامین بودجه جشنواره!!

مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره مقاومت بدون شفاف‌سازی درباره میزان بودجه جشنواره‌اش به مهر گفت: اگر در کل بخواهم بگویم بودجه جشنواره از نظر رقم نسبت به دوره قبل بیشتر شده است اما از نظر کیفی با توجه به افزایش قیمت دلار واقعاً افت کیفیت بودجه‌ای داشته‌ایم. از این منظر می‌توان گفت بودجه جشنواره امسال یک سوم یا لااقل یک دوم بودجه جشنواره دوره قبل شده است.

دبیر جشنواره مقاومت مدعی شد: البته باید بگویم منابع دیگری برای تأمین بودجه در نظر گرفته‌ایم. یکی از این منابع که فکر می‌کنم فضای جشنواره ما را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد، «نذر برای شهدا» است. جمله معروف حضرت آقا که می‌فرمایند کار کردن برای شهدا، کمتر از شهادت نیست، انگیزه‌ای برای افراد عادی شده تا با نیت «نذر برای شهدا» بخشی از بودجه جشنواره را تقبل کنند. این برای اولین دوره جشنواره است که این اتفاق رخ می‌دهد و بخشی از کمبود بودجه جشنواره هم از طریق همین نذرها جبران شده است.

البته دبیر جشنواره مقاومت درباره این “افراد عادی” شفاف‌سازی نکرده و نگفته درشرایطی که در میان اهالی سینما، گرفتاران بسیاری را داریم که ماههاست اجاره خانه‌شان عقب افتاده، چرا این “افراد عادی” به کمک این گرفتاران نمی‌روند و بناست هزینه کنند برای جشنواره‌ای که اصرار بر برگزاریش در دل کرونا، پرسش‌ساز شده؟؟