1

ادعای ساده‌لوحانه یک رسانه اصولگرا⇐بهترین گزینه برای اجرای «هفت» اکبر نبوی است!!

سینماروزان: با حذف بهروز افخمی از «هفت» هرچند هنوز مشخص نیست که آیا یوسف منصوری داماد علی اصغر پورمحمدی همچنان در تیم تولید فصل بعدی کار حضور خواهد داشت یا نه اما به مانند تمام ادوار قبل که با حذف یک مجری گمانه زنی درباره جایگزین وی صورت می گرفت حالا نیز گمانه های مختلفی درباره جایگزین بهروز افخمی در «هفت» شکل گرفته است.

از جمله این گمانه ها در گزارشی منعکس شده که رسانه اصولگرای «مشرق» ارائه داده است؛ این رسانه در کنار ذکر یک سری نام تکراری از جمشید گرگین گرفته تا اکبر عالمی و منصور ضابطیان به عنوان گزینه های محتمل برای «هفت» ادعا کرده که بهترین گزینه برای جایگزینی افخمی اکبر نبوی است!

فارغ از آن که اکبر نبوی چندماهی است بخش سینمایی برنامه «چشم شب روشن» را اداره میکند و در این مدت نتوانسته به‌روز بودن که نیاز اصلی یک ژورنال تصویری پیشروست را به این بخش تزریق کند، حضور او در میان هیأت داوران جشنواره سی و پنجم فیلم فجر و خروجی مناقشه برانگیز این هیأت داوران در معرفی نامزدها و کاندیداهای نهایی هم مزید بر علت است که بدانیم نبوی لااقل در مقطع فعلی نخواهد توانست عاملی شود برای افزایش دایره مخاطبان «هفت».

متن گزارش «مشرق» را بخوانید:

س از تولید و پخش سه سری از برنامه «هفت» به نظر می‌آید که مدیران شبکه سه سیما و مدیر گروه اجتماعی این شبکه، پس از آزمون و خطاهای زیاد و پرهزینه، این بار در انتخاب مجری برنامه پرمخاطب «هفت» با وسواس و درایت بیشتری تصمیم بگیرند.

پس از جدایی افخمی از تیم «هفت»، گمانه زنی‌های زیادی برای جایگزینی مجری مناسب برای این برنامه به گوش رسید. از حمیدرضا صدر منتقد سینما که حالا به سمت ورزش رفته و با دوربین آشناست اما جذابیت اجرا ندارد را گرفته تا فرزاد حسنی که قدرت اجرای بالایی دارد اما همواره حضور وی در برنامه‌ای حاشیه‌های زیادی را در بر داشته است. از گزینه‌های دیگر هم به اکبر عالمی، اکبر نبوی، محمد حمیدی مقدم، سعید قطبی‌زاده، مهدی کرم‌پور، منصور ضابطیان هم یاد شده و حتی در بین آن‌ها نام فریدون جیرانی هم به گوش می‌رسد و می‌توان شاهد بازگشت دوباره مجری همیشه خندان برنامه «هفت» باشیم. نام جمشید گرگین که در دهه شصت اولین جرقه ساخت برنامه‌های سینمایی را زد هم شنیده شده، این برنامه که «سینمای کمدی» نام داشت به نقد و بررسی سینمای کمدی می‌پرداخت. آن سال‌ها تلویزیون دو شبکه داشت و پخش چنین برنامه‌ای یکی از جذابیت‌های خاص تلویزیون برای مخاطبان به شمار می‌رفت. برنامه «سینمای کمدی» با اجرای جمشید گرگین در 26 قسمت روی آنتن رفت و تا حد زیادی توانست بین بیننده‌های آن زمان تلویزیون مورد استقبال قرار بگیرد.

شاید بهترین گزینه ممکن در وضعیت کنونی سینما و در بین گزینه‌ها برای اجرای «هفت» اکبر نبوی باشد که هم سینما را به خوبی می‌شناسد و فارغ از هر گروهی در سینما با طیف‌های مختلف سینمایی در ارتباط است و با لنز دوربین آشنایی دارد. حالا باید منتظر ماند تا شاهد این باشیم که از بین گزینه‌های موجود در اجرای سری چهارم «هفت» مدیران تلویزیون به کدام گزینه نهایی برای اجرا می‌رسند و دست روی کدام یک از افراد سینمایی می‌گذارند تا علاوه بر حفظ جذابیت این برنامه، بینندگان خود را نیز افزایش دهند.