1

گزارش رسانه اصلاح‌طلب⇐پرونده همسر اين بازيگر مشهور با شكايت دادستان كل كشور وارد فاز جدي شد

سینماژورنال: در روزهایی که برخی از بازیگران سینما سعی زیادی می‌کنند که عقبه سیاسی قبلی خویش را پنهان کنند و تلاش دارند با نزدیکتر کردن خویش به سیاستمداران روز منفعت طلبی خویش را امتداد دهند انتشار گزارشی درباره تخلف 8 میلیاردی یک آقازاده به شدت قابل توجه به نظر می‌رسد.

به گزارش سینماژورنال این گزارش که در روزنامه اصلاح طلب “اعتماد” منتشر شده خط اصلی خود را از خبری گرفته که در سایت “جماران” منتشر شده است.

ماجرا بر سر آقازاده ای است به نام “ی.ر” که در متن گزارش “اعتماد” از ازدواج پرسروصدایش هم یاد شده است؛ هم آن اسم مخفف و هم آن ازدواج بیش از هر چیز ذهن را به سمت همسر یکی از بازیگران معروف سینما می‌برد؛ بازیگری که در زمان بر سر کار بودن دولت احمدی‌نژاد از مدافعان یارغار دولت بود اما تا نسیم از سویی دیگر وزیدن گرفت و دولت اعتدال روی کار آمد او نیز تغییر جهت داد و تا توانست مدیران قبلی را تکفیر کرد!

متن گزارش “اعتماد” در این باره را بخوانید:

آقازاده ای دارای تابعیت آلمان

«ي. ر» آقازاده ايراني داراي تابعيت آلمان كه چندي پيش هم به واسطه ازدواج پر سر و صدايش اسمش بر سر زبان‌ها افتاد حالا هم يك بدهي هشت ميليارد توماني دارد و هم يك شركت دارويي را تصاحب كرده است.
 پرونده فرد مذكور از يك سال پيش با شكايت سازمان بازرسي كل كشور وارد فاز جدي و حالا به كارشناس ارجاع داده شده است و به محض اظهارنظر كارشناس، تصميم نهايي از سوي بازپرس دادسراي كاركنان دولت گرفته خواهد شد. يادگاري ديگر از دولت پيشين كه آن‌گونه كه ديروز پايگاه خبري جماران عنوان كرد متهم آقازاده از زمان شكايت از كشور خارج و سپس ممنوع‌الخروج شده است. ماجرا از روزهاي اوج تحريم شروع شده است. اين‌بار تخلف نه در بانك و نه در فروش نفت كه در يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه سازمان هلال‌احمر رخ داده است.
شرکت دارویی رشد
شركت دارويي رشد كه با تخلف به وقوع پيوسته حالا از سال ٢٠١١ ديگر فعاليتي نداشته است. شركت دارويي رشد در آلمان مستقر است شركتي كه توسط سيد مسعود خاتمي، رييس وقت سازمان هلال احمر در سال ٨٩ به نام آقاي «ي. ر» منتقل شده است. پرونده تخلف اين آقازاده منتسب به مسوولان دولت قبل اين روزها در حالي جلو مي‌رود كه احتمال صدور حكم براي آن زياد دور از ذهن نيست.
شركت رشد از اعزام نماينده براي ساماندهي تا غيرفعال شدن
ماجرا از آنجايي آغاز مي‌شود كه در سال‌هاي اوج تحريم كه مقوله واردات دارو نيز با مشكل مواجه شده بود؛ يكي از شركت‌هاي جمعيت هلال‌احمركه در آلمان در زمينه واردات دارو به ايران فعاليت مي‌كرد، شركت رشد بود كه در دولت دهم، فردي براي ساماندهي آن شركت عازم آلمان شد اما نتيجه اين ساماندهي، ظاهرا تصاحب شركت توسط وي و انتقال سهام به نام او شد.
تقاضای برخورد با فرد خاطی
تنها شركت باسابقه سازمان هلال‌احمر كه در آلمان فعال بوده، شركت رشد است كه در سنوات اخير پس از تصاحب، غيرفعال شده و عملا براي اين سازمان كاري نكرده است. شركت رشد ارزش ميلياردي دارد و داراي سابقه فعاليت دارويي طولاني است. خبر اوليه تخلف در اين شركت را در سال ٩٤ دبيركل جمعيت هلال‌احمر داد.
علي‌اصغر احمدي گفت: «مسوولان جمعيت هلال‌احمر بارها تاكيد كردند كه اقدامات كامل بايد صورت گيرد و اگر اموالي از هلال‌احمر بيرون رفته، باز پس گرفته و با فرد يا افراد خاطي برخورد شود. مسوولان كنوني هلال‌احمر طي ماه‌هاي گذشته، مدعي وجود تخلفاتي در شركت مذكور شدند و اكنون اين پرونده در مرحله بررسي قضايي است.»
 نكته اما اينجا بوده است كه براي بازپرداخت تعهدات به آقازاده مذكور زمان و فرصت هم داده شده بوده اما در اين مدت هيچ اقدامي صورت نگرفته بوده است.
در اين مورد حسام‌الدين مدني، مديرعامل سابق سازمان تداركات پزشكي هلال احمر گفته بود كه: «ما به آقاي «ي. ر» اعلام كرديم كه بايد بدهي خود به سازمان تداركات را تسويه كند، در غير اين‌صورت از طريق مراجع قانوني عمل خواهيم كرد كه ايشان تا زماني كه بنده در اين سازمان مسووليت داشتم نسبت به تسويه‌حساب اقدام نكرد و ما نيز مداركي كه طي يك سال و نيم گذشته فراهم كرده بوديم را خردادماه در اختيار دادگاه، سازمان بازرسي، رييس جمعيت هلال احمر و همه دستگاه‌هاي نظارتي گذاشتيم.»
بدهي هشت ميليارد توماني «ي. ر» و تصاحب شركت دولتي
در اين مورد اما سيدامير محسن‌ضيايي، رييس جمعيت هلال‌‌احمر توضيحات مفصل‌تري داده و گفته بود كه «طبق قوانين آلمان، شركت‌هاي فعال در آن كشور بايد تحت مسووليت اتباع آلماني باشند و اين شركت در زمان مسووليت آقاي خاتمي در هلال‌احمر به «ي. ر» منتقل شده است. »
وي در ادامه تاكيد كرده بود: «موضوع شركت رشد داراي دو بخش است كه براي بخش اول آن اقدام قضايي صورت گرفته اما براي بخش ديگر فعلا اقدامي صورت نگرفته است چرا كه از نظر قوانين آلمان اين شركت متعلق به هلال احمر نيست بلكه به نام اين آقازاده ثبت شده است.»
اين بدهي هنوز تسويه نشده
رييس جمعيت هلال‌ احمر در مورد علت اختلاف هلال‌احمر با «ي. ر» نيز تاكيد كرد كه در واقع جمعيت هلال احمر تعدادي تجهيزات پزشكي از يك شركت خارجي به مبلغ ٢ ميليون يورو خريداري كرده بود كه اين مبلغ را به شركت رشد داد تا به عنوان واسطه به شركت فروشنده تحويل دهد اما متاسفانه اين اتفاق رخ نداد. اين بدهي هنوز تسويه نشده و در تبادلات مالي وجود دارد و از آنجايي كه ما فعاليت‌هاي زيادي به صورت مشترك با اين شركت انجام مي‌دهيم هنوز اين شركت شكايتي از ما نكرده است اما ما بايد اين مبلغ را به آنها پرداخت كنيم.
وي همچنين تاكيد كرده بود «ما دو ميليون يورو به شركت رشد داديم تا پول تجهيزات پزشكي را پرداخت كند اما با وجود اينكه تجهيزات خريداري شده به داخل كشور آمده اما پولي به فروشنده نرسيده است، در اين زمان ما هنوز نمي‌توانيم بگوييم كه از «ي. ر» طلبكار هستيم چرا كه هنوز در دادگاه اين موضوع را اثبات نكرده‌ايم و فعلا عنوان اختلاف‌حساب به آن داده‌ايم.»