1

ادعای دبیر چندشغله جشنواره شهر: بودجه مان از فروش بلیت سینماهاست!⇐پرسش: آیا منظور همان سهم ۵درصدی فروش فیلمها است که شهرداری پیش پیش از سینماگران می گیرد؟! و آیا سینماگران راضی به شراکت شهرداری در فروش فیلمهایشان به بهانه برگزاری جشنواره اند؟!

سینماروزان: تازه ترین دوره جشنواره فیلم شهر به دبیری علی احمدی که همزمان تهیه کنندگی “خندوانه” و مدیریت تصویرشهر را برعهده دارد در مسیر برگزاری قرار دارد.

به گزارش سینماروزان نشست خبری این جشنواره در حالی برگزار شد که دبیر درباره منبع بودجه این جشنواره اظهار داشت: ما این دوره از جشنواره را با محدودترین تیم اجرایی برگزار کردیم و هزینه جشنواره ما از فروش بلیت در گیشه سینما تامین می‌شود و ما در این سال‌ها غیر از یک مورد که از بودجه‌های شهردار برای ساخت اثر استفاده کردیم؛ دیگر هیچ گاه از بودجه‌های دولتی و غیردولتی استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: در حقیقت پردیس ملت جایی است که از هزینه‌های آن جشنواره را برگزار کردیم. هزینه سه پردیس سینمایی رازی، تماشا و راگا را متقبل شدیم و همین طور به ایوان شمس هم کمک کردیم و این باعث مسرت است که از خود گیشه سینما به حوزه سینما کمک کنیم.

احمدی در جایی دیگر از سخنان خود گفت:  شهرداری در تمام دنیا حامی حوزه سینماست و من تصور نمی‌کنم که به این جشنواره لطمه‌ای وارد شود چرا که به این باور رسیدیم که فرهنگ و هنر را سلیقه‌ای نپنداریم.

به گزارش سینماروزان اینکه احمدی ادعا کرده از گیشه سینما هزینه برگزاری جشنواره را داده ناظر به همان 5درصدیست که شهرداری از فروش فیلمها برمیدارد؟؟

و آیا این برداشت از آن 5درصد که در همه این سالها گلایه سینماگران را موجب شده توجیهی مناسب برای وابسته نبودن جشنواره شهر به بودجه های دولتی است؟؟

اگر این 5درصد را سینماگران با میل و رغبت می دادند و سپس از آن برای برگزاری جشنواره ای همچون شهر استفاده می شد ایرادی نداشت اما وقتی اغلب سینماگران مدام به گلایه از این امر پرداخته اند که چرا شهرداری که ادعای حمایت از اهالی هنر را دارد به صورت اجباری در فروش فیلمهای آنها شریک میشود توجیه برگزاری جشنواره با استفاده از آن 5درصد عذر بدتر از گناه است.