1

جمال ساداتیان روی آنتن زنده⇐سینمای ایران مثل فرزند طلاقی است که محتاج محبت بیرونی است⇔پرسش: آقای ساداتیان! اگر جلب محبت بیرونی «بد» است چرا درگیر راه‌اندازی پردیسی منسوب به صندوق ذخیره فرهنگیان شده‌اید؟؟

سینماروزان: سیدجمال ساداتیان تهیه کننده‌ای که در ماه‌های اخیر درگیر راه‌اندازی پردیس مگاپارس بوده است روی آنتن زنده یک برنامه رادیویی، سینمای ایران را محتاج جلب محبتهای بیرونی دانست اما از ارتباط پردیس سینمایی مگاپارس با صندوقی بیرون از سینما به نام صندوق ذخیره فرهنگیان چیزی نگفت.

سیدجمال ساداتیان در «سینمامعیار» کوشید با ربط دادن ماجرای دستمزدهای هنگفت به آغاز ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد اظهار داشت: از سال ۸۴ و بعد از سیاستگزاری هایی که صورت گرفت سینما بیش از هر زمان دیگری شکننده شد و آماده دریافت کمک های بیرونی شد و همین هم باعث حضور سرمایه گزارانی مختلف در این حیطه شد.

سیدجمال ساداتیان که برادرش جلال از نجات یافتگان حادثه انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ است در ادامه افزود: همان طور که فرزندان طلاق بیشتر از بقیه در معرض بزه‌های اجتماعی قرار دارند و بخاطر کمبود محبتی که دارند، جذب هر کسی به آنها لبخند می زند، می شوند، سینمای ایران هم بخاطر نامهربانی هایی که در خارج و داخل با آن روبه روست مستعد هر گونه جذب سرمایه از بیرون است.

ساداتیان از کاهش نظارت ها و فشارهای خارج از سینما و سپردن امور سینما به دست اصناف سینمایی به عنوان راهکارهای کلیدی حل این مشکل نام برد!!!

ای کاش سیدجمال ساداتیان از انتساب پردیس مگاپارس با صندوقی بیرون از سینما و چرایی حضور خودش به عنوان راه انداز این پردیس هم سخن می‌گفت تا گلایه هایش از جلب محبتهای بیرونی در تناقض قرار نگیرد با مدیریتش در پردیسی که از پروژه‌های شرکت ساختمانی معلم وابسته به موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است!!