1

ادعای تهیه کننده “پایتخت۵” که بناست با سرمایه سازمان ارزشی اوج تولید شود⇐اوج قرار نیست تبلیغی در سریال داشته باشد!/با عراق و سوریه کاری نداریم

سینماروزان: تازه‌ترین محصول سازمان ارزشی اوج فصل پنجم سریال «پایتخت» است!(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان اینکه چنین سریالی که در سالهای اخیر به یکی از برندهای پولساز تلویزیون در رسانه ملی بدل شده هم برای تولید متوسل شود به سازمانی که در سالهای اخیر بخش عمده محصولاتش در یک ویژگی که فریادزنی شعارهای انقلابی بوده است مشترک بوده اند، عجیب است آن هم در شرایطی که پیشتر بنا بود نسخه سینمایی “پایتخت” ساخته شود.


الهام غفوری، تهیه‌کننده سریال «پایتخت» درباره دلایل ساخته‌نشدن نسخه سینمایی این فیلم به “شرق” گفت: واقعیت این است که موضوع سریال آن‌قدر جذاب بود که مدت‌ها صحبت ساخت نسخه سینمایی این سریال مطرح بود، اما بنا به دلایلی از ساخت نسخه سینمایی آن منصرف شدیم و زمانی که این طرح با مدیران تلویزیون در میان گذاشته شد، از طرح استقبال شد و برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت فصل پنجم سریال شروع شد.

غفوری در پاسخ به این پرسش که تبلیغات مؤسسه اوج در این فصل از سریال مثل فصل‌های گذشته در سریال خواهد بود یا خیر؟ گفت: مؤسسه اوج تنها به‌عنوان حامی مالی پروژه حضور دارد و قرار نیست تبلیغی در سریال داشته باشد.

او در پاسخ به این پرسش که کیفیت متن فصل پیشین مجموعه انتقادهایی را به‌همراه داشت و انتخاب موضوع فصل جدید چطور خواهد بود؟ گفت: خیلی موافق نیستم که فصل قبل سریال افت کیفی در متن داشت. از نظر من هر فصل از این سریال شیرینی‌های خاص خودش را دارد، به‌طوری‌که هربار بازپخش سریال را می‌بینم، برایم جذاب است، اما قطعا فصل جدید جذابیت‌های خاص خودش را دارد و موضوعات متفاوتی را دنبال می‌کند.

نگارش سریال «پایتخت» مدتی است آغاز شده و قرار است به‌زودی تصویربرداری این مجموعه در خارج از کشور آغاز شود. آتن و نیکوزیا دو مقصدی است که برای آغاز تصویربرداری از آنها نام برده می‌شود و پایان سریال در ایران خواهد بود. رمضان ٩٦ هم تاریخی تقریبی است که برای پخش این سریال در نظر گرفته شده.


به نظر می‌رسد ماهیت فعالیت‌هایی که مؤسسه اوج انتخاب کرده، خیلی با ساخت سریال «پایتخت» هماهنگ نیست؛ مگر اینکه بازیگران این سریال سر راه بازگشت از نیکوزیا و آتن، به عراق و سوریه هم سری بزنند که البته غفوری این موضوع را رد می‌کند.