1

ادعای تهیه‌کننده‌ای که اصغر فرهادی را به سینما آورد و حالا میخواهد تولید فیلم قرآنی کارگردان «یک خانواده محترم» را انجام دهد⇐گرفتاری‌های «یک خانواده محترم» به‌ تهیه‌‌کننده و سرمایه‌گذار آن برمی‌گردد

سینماروزان: مسعود بخشی کارگردانی که اولین ساخته سینمایی اش «یک خانواده محترم» دچار حواشی عجیب و غریبی شد و کار تا جایی پیش رفت که سرمایه گذار فیلم که سیمافیلم بود از این محصول اعلام برائت کرد و فقط محمد آفریده تهیه کننده فیلم حمایت خود را از بخشی ادامه داد، به تازگی پروانه ساخت فیلمنامه ای با عنوان «یلدا» را گرفته است.

به گزارش سینماروزان تهیه کنندگی «یلدا» را ایرج تقی پور انجام خواهد داد؛ تهیه کننده ای که «رقص در غبار» و «شهر زیبا» دو فیلم ابتدایی اصغر فرهادی را تهیه کرده بود.

ایرج تقی پور با اشاره به مضمون «یلدا» به «مهر» گفت: موضوع اصلی این فیلم درباره کظم غیظ و کسانی است که می توانند بر عصبانیت خود مسلط شوند و ما بر اساس یک آموزه قرآنی این فیلم را می‌سازیم که داستان اصلی آن درباره ۲ زن است که به دلایلی رو در روی هم قرار می گیرند.

وی افزود: موضوع اصلی «یلدا» درباره عفو و گذشت است و امیدواریم با تأمین سرمایه بتوانیم اوایل تابستان شروع به فیلمبرداری کنیم و تا پایان تابستان ضبط آن را به پایان برسانیم. البته من چند سالی است که فیلم نساخته ام از همین رو تأمین سرمایه برایم کمی کار سختی شده است اما امیدوارم این مساله مرتفع شود.

این تهیه کننده عنوان کرد: در حال حاضر مشغول رایزنی با برخی از بازیگران هستیم زیرا برای ایفای نقش های «یلدا» چند بازیگر شناخته شده در نظر داریم که آنها این روزها مشغول کار هستند. این را هم باید عنوان کنم که تمام فیلمبرداری «یلدا» در تهران انجام می شود.

تقی پور درباره اینکه فیلم قبلی مسعود بخشی با عنوان «یک خانواده محترم» فیلم حاشیه‌داری شد، گفت: مسعود بخشی یک کارگردان کاربلد و کارآمد است که اگر فیلم قبلی او دچار گرفتاری هایی شد به نظر من دلیل اصلی آن شکست به تهیه کننده و سرمایه گذار برمی‌گردد زیر آنها بودند که دقت کافی را به کار نبستند.

وی اظهار کرد: من در جریان ریز ماجرای اثر قبلی مسعود بخشی هستم و می دانم اگر کسی در این میان کوتاهی کرده است سرمایه گذار و تهیه کننده «یک خانواده محترم» بوده اند زیرا کارگردان درست همان چیزی را که در سناریو نوشته بوده به اجرا درآورده و هیچ تغییری در سناریو نداده است، بنابراین تهیه کننده و سرمایه گذار باید از اول متوجه می شدند که این سناریو به کجا می رسد و باید تصمیم درستی می گرفتند.

تقی پور بیان کرد: قرار نیست مسعود بخشی تا ابد تاوان آن فیلم را بدهد. البته اگر او فیلمساز معاند بود اصلا نباید اجازه کار به او می دادیم ولی او یک کارگردان جوان است و تا الان به اندازه کافی تاوان این کار را داده است و من مطمئن هستم که او هیچ ضدیتی با نظام و ارزش‌ها ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: من معتقدم موضوع اصلی سینما پرداختن به دغدغه های اصلی بشر است، گرچه سینما جنبه سرگرمی و تفریح دارد ولی هسته اصلی آن همین دغدغه های انسانی است، موضوع اصلی «یلدا» هم درباره تولد و مرگ است و امیدواریم با عنایت به آیات قرآن و توجه به مفاهیم دینی، فیلمی دوست داشتنی و مورد پسند ارایه دهیم.