1

ادعای تازه رسانه‌ای که اخیرا به نقد صریح عملکرد رییس سازمان تبلیغات پرداخته بود⇐خاموشی مخالف اکران بدون سانسور “فروشنده” است!

سینماژورنال: در شرایطی که پیش فروش اینترنتی بلیتهای فیلم “فروشنده” اصغر فرهادی آغاز شده و سینما آزادی از سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری هم بلیت این فیلم را پیش فروش می کند(اینجا را بخوانید) خبرگزاری اصولگرای “نسیم”  از مخالفت حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اکران نسخه بدون سانسور این فیلم خبر داد.

به گزارش سینماژورنال این خبرگزاری که هفته گذشته در یادداشتی انتقادی عملکرد رییس سازمان تبلیغات اسلامی را به نقد کشیده بود(اینجا را بخوانید) عطف به گفته های روز گذشته رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مخالفت یک عضو شورای پروانه نمایش در اکران نسخه اصلی این فیلم(اینجا را بخوانید) خاموشی را همان عضو مخالف شورا دانسته است.

متن گزارش نسیم را بخوانید:

طبق شنیده ها رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که از اعضای شورای پروانه نمایش هم هست یکی از منتقدان اصلی اکران بدون ممیزی فیلم فرهادی است.

پس از انتشار گفتگوی حجت الاسلام پژمان فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر اینکه یکی از اعضای پروانه نمایش اصلاحاتی را برای فیلم فروشنده به ارشاد اعلام کرده و عنوان داشته بدون این اصلاحات با اکران آن مخالف است، شنیده های خبرنگار «نسیم آنلاین» حاکی از آن است که این عضو شورای پروانه نمایش، حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.

حجت الاسلام خاموشی بعد از تماشای فیلم فرهادی، اصلاحاتی را به ارشاد اعلام کرده و عنوان کرده بدون این اصلاحات مخالف نمایش فیلم است.

وی یکی از اعضای مهم شورای پروانه نمایش است که نظراتش نقش مهمی در سرنوشت فیلم های سینمایی دارد.