1

ادعای ابوالحسن داوودی⇐سینماگران حاضرند بودجه راه اندازی یک شبکه تلویزیونی مختص “سینما” را بدهند

سینماژورنال: ابوالحسن داوودی در روزهایی که پخش تیزر آثار سینمایی در شبکه های ماهواره ای دردسرساز شده پیشنهاد راه اندازی یک شبکه تلویزیونی ویژه سینما را داده است.

به گزارش سینماژورنال داوودی البته ادعا کرده سینماگران حاضرند بودجه راه اندازی شبکه را هم بدهند!

داوودی درباره مشکلات پخش تیزر از رسانه ملی به “شرق” اظهار می دارد: راه‌حل این داستان خیلی ساده است؛ هرچند سال‌هاست سینماگران برای تبلیغات مشكلات بسیاری دارند و بی‌مهری خاصی به ما شده. مهم‌ترین ابزاری كه برای تبلیغات داشتیم رسانه ملی بود كه آن هم با یك سلیقه یك‌جانبه و انحصاری عمل كرده است. به فیلم دارای مجوز که هیچ‌گونه منافاتی با ارزش‌ها ندارد، اجازه تبلیغات نمی‌دهند. وقتی رسانه‌ای كه «ملی» است محدود به یك سلیقه خاص باشد و جلو پخش تبلیغات خیلی فیلم‌ها را بگیرد، حاصلش همین می‌شود كه فیلم‌ساز مجبور می‌شود تبلیغاتش را به جایی بدهد كه هم تعداد بیننده‌هایش بیشتر و هم شرایط و فضای بهتر تبلیغاتی برایش مهیاست.

داوودی درباره راه‌حل برون‌رفت از این بحران می‌گوید: توافقی باید بین سازمان‌ها و مراجع سینمایی مثل خانه سینما صورت بگیرد تا شبكه‌ای سینمایی و مختص تبلیغات سینمای ایران به وجود آید و در اختیار سینما قرار گیرد.

وی ادامه می دهد:حتی خود سینماگران حاضرند كه بودجه‌های بخش‌های مختلف آن را اعم از استخدام كارمند و… تأمین كنند و در این شبكه، با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران تبلیغات سینمایی پخش شود.