1

ادعاهای یک بانوی کارگردان درباره پروژه‌ای ناتمام مرتبط با سردار⇐قاسم سلیمانی از فیلمنامه ما خوشش آمد و ابومهدی المهندس قبول کرد در فیلم بازی کند ولی در فارابی به ما گفتند آمریکا به این بدی که نوشتید، نیست!!/در بنیاد فارابی، گفتند وقتی مردم کف خیابان فریاد میزنند “نه غزه نه لبنان…” ما نمی‌توانیم حمایت کنیم که چنین فیلمی بسازی!!+پاسخ یک معاون گمنام(!؟) فارابی!

سینماروزان: به دنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی، کم نبودند هنرمندانی در شاخه‌های مختلف که وعده تولید محصول هنری با محوریت سردار را دادند و برخی نیز از لزوم فاصله‌گیری با زمان شهادت سردار برای تولید یک محصول فراگیر هنری سخن راندند.

یکی از معدود پروژه‌های مرتبط با جنگ عراق و حضور سردار قاسم سلیمانی در منطقه، “به کودکان شلیک نکنید” نام دارد که انسیه شاه‌حسینی پنج سالی به دنبال تولید آن است ولی به جایی نمیرسد.

شاه‌حسینی با اشاره به حمایت سردار از این فیلم به “جام جم” گفت: پنج سال مدام در حال رفت و آمد به عراق بودم و به نوعی آنجا زندگی کردم تا فیلمنامه “به کودکان شلیک نکنید” را بنویسم و حتی سردار قاسم سلیمانی، فیلمنامه را خوانده بود و دستور همراهی سخت‌افزاری داده بود و از آن طرف ابومهدی المهندس نیز قبول کرد در فیلم بازی کند با این حال نتوانستیم فیلم را تولید کنیم.

این کارگردان در چرایی عدم تولید فیلم گفت: هیچ ارگانی از فیلم حمایت نکرد. در بنیاد فارابی به من گفتند وقتی مردم کف خیابان فریاد میزنند “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران” ما نمی‌توانیم حمایت کنیم که بروی در عراق فیلم بسازی؛ مردم نمی‌گویند چرا بودجه فرهنگی دادی راجع به عراق فیلم ساخته شود؟ همچنین در فارابی به من گفتند آمریکا به این بدی که در فیلمنامه‌ات نوشتی، نیست!!

یک معاون فارابی که نخواسته نامش فاش شود(!) با رد ادعاهای شاه‌حسینی به “جام جم” گفت: این کارگردان یا دچار اشتباه شده یا ناراحت است!فارابی از فیلمهای ضدآمریکایی و آثار مقاومت استقبال میکند و هدف اصلیش مبارزه فرهنگی با استعمار است!

اینکه شاه‌حسینی ادعاهایی طرح کرده و فارابی هم آنها را تکذیب کرده امری تازه نیست و مسبوق به سابقه است. پرسش آنجاست چرا معاونی از فارابی که وظیفه پاسخگویی به شاه‌حسینی را برعهده گرفته، ناشناخته است؟؟ چرا این معاون با ذکر نام حرفش را نزده؟؟ یعنی دیالوگ با یک کارگردان این قدر دشوار است؟؟