1

ادعاهای کارگردان و درخواست سازندگان “رحمان۱۴۰۰” بعد از توقیف بخاطر عدم اعمال اصلاحیه های ارشاد و روی پرده فرستادن فیلمی متفاوت با نسخه مجاز: در ارشاد کسی تصمیم گیرنده نیست!/تصمیمات جای دیگری گرفته میشود و ایشان فقط ابلاغ میکنند!!/هیچکس برای فیلمش تشویق نمیشود ولی تنبیه چرا!!/وزیر ارشاد رفع ابهام کند/تهیه کنندگان و کارگردانان از ما حمایت کنند⇔پرسش اول: اگر ارشاد تصمیم گیرنده نبود چگونه یک ماه با پروانه نمایش ارشاد نسخه غیرمجاز فیلمتان روی پرده ماند؟/پرسش دوم: رک و راست بگویید آن “جای دیگر” کجاست و چرا دستور به توقیف فیلمتان داده؟/پرسش سوم: تشویق برای چه؟ برای روی پرده فرستادن فیلمی مغایر با نسخه مجاز که پر شده بود از مصادیق اروتیک؟/پرسش چهارم: وزیر ارشاد از چه رفع ابهام کند؟ چگونگی اکران یک ماهه فیلمی متفاوت با نسخه مجاز؟/پرسش پنجم: کارگردانان و تهیه کنندگان از چه حمایت کنند؟ بی قانونی صورت گرفته در نتیجه عدم اکران نسخه مجاز و جازنی با نسخه غیرمجاز؟؟

سینماروزان: توقیف “رحمان1400” بخاطر عدم اعمال اصلاحیه های ارشاد و روی پرده ماندن یک ماهه نسخه غیرمجاز صورت گرفت و در شرایطی که بسیاری انتظار داشتند سازندگان فیلم اعم از علی سرتیپی تهیه کننده، منوچهر هادی کارگردان و جواد نوروزبیگی مجری طرح،  مراتب عذرخواهی خود را به خاطر روی پرده فرستادن نسخه ای غیرمجاز اعلام کنند ولی نه تنها این اتفاق نیفتاده که شاهد موضع طلبکارانه سازندگان هم هستیم.

منوچهر هادی کارگردان “رحمان1400” در متنی اجتماعی در واکنش به توقیف نوشت: دومین فیلم پر فروش تاریخ سینما(؟؟!) بدون هیچ پاسخ قانع کننده ای توقیف شد که دو هفته قبل در شهر قم این اتفاق افتاده بود. ممنون از مدیران سینمایی که کاری از دستشان بر نمی آمد ولی تلاششان را کردند چون کلا در ارشاد کسی تصمیم گیرنده نیست و تصمیمات از جای دیگری گرفته می‌شود. ایشان فقط ابلاغ می‌کنند. هیچ گاه کسی برای فیلمش تشویق نمی‌شود ولی تنبیه چرا و توقیف چرا؟؟

به دنبال آن سازندگان “رحمان1400” هم در بیانیه ای آوردند: با توجه به توقیف فیلم «رحمان ۱۴۰۰» که بدون دلیل کافی صورت گرفت از وزیر محترم ارشاد تقاضا می‌کنیم که ورود پیدا کرده و در جلسه ای رفع ابهام کنند. ضمناً از کانون محترم کارگردانان و شورای عالی تهیه کنندگان درخواست می‌نمائیم بخاطر دفاع از سینما به بهانه این فیلم حمایت و اعتراض خود را اعلام کنند تا در آینده از این قبیل تصمیمات عجولانه که به ارشاد تحمیل میشود برای هیچ فیلمی گرفته نشود و «رحمان ۱۴۰۰» که با استقبال خوبی روبرو شده و توانسته در این شرایط جامعه، خنده را به صورت بینندگان بنشاند، بتواند به اکران قانونی خود ادامه دهد!!

پرسش اول منتج از ادعاهای منوچهر هادی آن است که اگر ارشاد تصمیم گیرنده نبود چگونه یک ماه با پروانه نمایش ارشاد نسخه غیرمجاز فیلمتان روی پرده ماند؟

پرسش دوم خطاب به هادی آن است که رک و راست بگوید آن “جای دیگر” کجاست و چرا دستور به توقیف فیلمش را داده؟؟
 

پرسش سوم آن است که منوچهر هادی چرا انتظار تشویق دارد؟ تشویق برای چه؟ برای روی پرده فرستادن فیلمی مغایر با نسخه مجاز که پر شده بود از مصادیق اروتیک؟

پرسش چهارم ناظر به بیانیه سازندگان فیلم است که توقیف را بدون دلایل کافی میدانند و از وزیر ارشاد تقاضای رفع ابهام میکنند!! وزیر از چه رفع ابهام کند؟ چگونگی اکران یک ماهه فیلمی متفاوت با نسخه مجاز؟ یعنی سازندگان هنوز درنیافته اند که بخاطر روی پرده فرستادن فیلمی مغایر با نسخه مجاز توقیف شده اند؟
 

پرسش پنجم درباره تقاضای سازندگان از همکاران مبنی بر حمایت از ایشان است؟ کارگردانان و تهیه کنندگان از چه حمایت کنند؟ بی قانونی صورت گرفته در نتیجه عدم اکران نسخه مجاز و جازنی با نسخه ای مملو از اشارات جنسی؟؟