1

ادعاهای کارگردانی که شش سال بعد از همکاری با بابک زنجانی فیلم دیگری در سینما نساخت⇐به تهیه کنندگی هدیه تهرانی پروانه ساخت گرفتم اما نشد!/به خاطر “لانتوری” فیلمی با مضمون اسیدپاشی را تولید نکردیم/جمع دستمزد مهتاب کرامتی و علی مصفا برابر است با دستمزد کل بازیگران سریالی که برای تلویزیون ساختم!

سینماروزان: یکی از نخستین پروژه های سینمایی که با حمایت مالی بابک زنجانی به تولید رسید “هیچ کجا هیچ کس” نام داشت.

به گزارش سینماروزان ابراهیم شیبانی کارگردان این فیلم که پس از اکران آن نتوانست فیلم دیگری را برای سینما بسازد اخیرا با سریال “نجوا” به رسانه ملی آمده!

این کارگردان در چرایی عدم تولید فیلم سینمایی بعد از “هیچ کجا هیچ کس” به بهناز شیربانی در “شرق” گفت: من پروژه‌ای را اواخر سال 92 با نام «سایه‌ات را قاب می‌گیرم» به‌همراه خانم هدیه تهرانی شروع کردم. پروانه ساخت هم گرفتیم به تهیه‌کنندگی خانم تهرانی و قرار بود ایشان بازیگر فیلم نیز باشند، اما فیلم‌نامه آن نشد که هر دوی ما انتظار داشتیم و تصمیم گرفتیم قصه دیگری را کار کنیم.

شیبانی با اشاره به تلاش ناکام برای ساخت فیلمی با مضمون اسیدپاشی گفت: بعد از آن که مینی‌سریال «پازل» را در سال ۹۳ برای شبکه یک ساختم، کاری را با آقای اکبر نبوی شروع کردیم. مراحل تحقیق و نگارش را به همراه دو نویسنده خوب سینما گذراندیم و در سال ۹۴ پروانه ساخت گرفتیم، اما به این دلیل که فیلم‌نامه درباره اسیدپاشی بود و رضا درمیشیان فیلم “لانتوری” را ساخته بود و به نظرمان فیلم قابل‌توجهی بود، تصمیم گرفتیم ساخت آن را متوقف کنیم. هر کدام از دو پروژه در مراحل نگارش و تحقیق یک سال وقت من را گرفت. سال 95 آقای شاهسواری ساخت «نجوا» را پیشنهاد دادند که تا امروز همچنان مشغول آن بودم.

شیبانی در جایی دیگر از گفتگو درباره برنامه هایش برای حضور مهتاب کرامتی و علی مصفا در سریال “نجوا” اظهار داشت: در دوره‌ای با سعید شاهسواری تهیه کننده سریال به این نکته فکر می‌کردیم که از بازیگران شناخته‌شده‌تر یا بازیگران سینما برای سریال استفاده کنیم. نام خانم کرامتی زمانی که بیژن میرباقری تصمیم داشتند سریال را کارگردانی کنند، مطرح شده بود، حتی در آن زمان با آقای علی مصفا هم صحبت‌هایی مبنی بر حضور در سریال شده بود. من که به پروژه اضافه شدم هم همین صحبت‌ها بود، اما از آنجایی که بودجه در تلویزیون بسیار محدود است و حجم کار بسیار زیاد بود، برآورد نشان می‌داد با دستمزدی که دوستان دارند، این انتخاب‌ها برای تلویزیون معقول نیست، در مقطعی تصمیم گرفته شد چند بازیگر اصلی را از چهره‌های شناخته‌شده‌تر انتخاب کنیم و باقی بازیگرها از میان کسانی انتخاب شوند که خیلی برای مخاطب آشنا نیستند. اما همان دستمزد دو بازیگر می‌شد کل برآورد بازیگری سریال “نجوا”. بسیاری از سریال‌ها با چنین نگاهی ساخته می‌شوند، اما متأسفانه نقش‌های فرعی‌تر به این بازیگران  سپرده می‌شود.