1

ادعاهای مسعود اطیابی کارگردان «تکزاس» که شباهتهایی وافر دارد به «سه دلاور» از محصولات مهدی میثاقیه‌ای که سینمای مصادره‌شده‌اش هم در حال نمایش «تکزاس» است⇐«تکزاس» با سرمایه شخصی ساخته شد!/تهیه‌کننده این فیلم در برزیل یک شبکه تلویزیونی دارد!/ارزی از کشور بابت ساخت «تکزاس» خارج نشد/در مدتی کوتاه با ۳۵جلسه فیلمبرداری، کار را تمام کردیم

سینماروزان: مسعود اطیابی این روزها «تکزاس» را روی پرده دارد که آمده بود تا رکوردشکن باشد اما در مدت سه هفته اول اکران کمی بیش از 5میلیارد فروش داشته که رقمی میانه است.

«تکزاس» در خط داستانی خود شباهتهای وافری دارد با یک فیلمفارسی به نام «سه دلاور» از محصولات استودیوی مهدی میثاقیه؛ مهدی میثاقیه از تهیه کنندگان سالهای دور بود که یکی از سینماهایش با نام کاپری مصادره شده و هم اکنون با نام بهمن در حال اکران «تکزاس» است!!

«تکزاس» با سرمایه گزاری ابراهیم عامریان ساخته شده که پیشتر سرمایه تولید «من سالوادور نیستم» و «کارگر ساده نیازمندیم» را هم فراهم کرده بود.

مسعود اطیابی با اشاره به همکاری با عامریان به «قانون» گفت: ابراهیم عامریان خود هم تهیه کننده و هم سرمایه گذار کار بود و با توجه به اینکه پیشنهاد ساخت فیلم را نیز ايشان داد، از قبل آماده بود و نیاز به کمک از جانب کسی نداشت و با سرمایه شخصی فیلم ساخته شد. نکته جالب این است که ابراهیم عامریان در برزیل یک شبکه تلویزیونی دارد. من به مدیریت و درایت ایشان غبطه می‌خورم که ارزی از کشور بابت ساخت این فیلم خارج نکرد. شاید تنها مسأله ای که جنبه ارز‌بری از داخل داشت، بلیت‌های هواپیما بود. الباقی هزینه‌های آنجا در واقع ارزی بود که درهمان برزیل و از کارکرد ایشان تأمین می‌شد.

این کارگردان ادامه داد: در شرایط اقتصادی کنونی که مردم با آن مواجه اند، گاهی شاهد خیانت حتی درحوزه فرهنگ و سینما هستیم که ارزبری بی‌دلیل انجام می دهند. کارهایی مانند خرید فیلم خارجی برای جشنواره ها به صورت بی رویه که هیچ‌وقت آنها را اکران نمي‌كنند ولی درباره «تکزاس» چنین اتفاقی نیفتاد.

اطیابی با نوشابه باز کردن برای سرمایه گزار فیلمش افزود: ابراهيم عامريان، تهيه كننده هوشمند و آينده‌داري است. من جز برزيل در كشورهاي ديگري چون افغانستان و لبنان هم كار كرده‌م اما در اين كشور با توجه به تيم تهيه خوب و پشتيباني كه آنها از ما داشتند كه حتي در فيلم هم مشهود هست به مشكل نخورديم و در زمان خيلي كوتاه، حدود 35 جلسه فيلمبرداري را تمام كرديم.