1

ادعاهای مدیرعامل خانه سینما: جمشید مشایخی نان به خون جگر خورد/ماندگاری فرهنگ و هنر جز به خون جگر خوردن حاصل نمیشود!!⇔نکته: وقتی جمشید مشایخی با آن عقبه، مجبور به صرف نان با خون جگر است وای به حال بقیه سینماگران!!!/پرسش اول: مگر خانه سینما راه نیفتاد که سینماگران مجبور به خوردن خون جگر نباشند/پرسش دوم: آیا نمیشود “خون جگر خوردن” را زوج و فرد کرد تا یک روز بدنه سینماگران خون جگر بخورند و روز دیگر روسای صنف؟؟/پرسش سوم: اگر مدیرعامل خانه سینما، عیدی میلیاردی ارشاد و دیگر تسهیلات دولتی را به مساوات میان تمام سینماگران تقسیم کند، باز هم نیاز است به صرف نان با خون جگر؟؟

سینماروزان: برخی حرفها و سخنانی که از مدیران صنفی شنیده میشود برق از سر مخاطب میپراند. اغلب این حرفها و اظهارات هم در مراسم تشییع یا ختم سینماگران سرمیزند.

در روزهای گذشته درباره سرنوشت عیدی میلیاردی ارشاد به سینماگران که در اختیار هیأت مدیره خانه سینما قرار گرفته، فراوان حرف و حدیث مطرح شد و علیرغم اظهارات یک عضو هیأت مدیره و رییس آن، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما کمترین توضیحی در این باره نداد.

این مسأله موجب شد برخی دستور ارشاد مبنی بر تشییع جمشید مشایخی از مقابل تالار وحدت به جای خانه سینما را نیز ناشی از همین عدم شفاف سازی بدانند و گمانه سکوت کامل شاهسواری را در مراسم تشییع مشایخی مطرح کنند.

با این حال شاهسواری از مراسم تشییع مشایخی نگذشت و همچنان به سیاق قبل کوشید با اظهارنظر کردن کنار پیکر بی روح یک سینماگر در کانون توجه قرار گیرد.

جالب اینجاست که در این تشییع شاهسواری ادعایی جالب را هم درباره فرهنگ و هنر ایران مطرح کرد و فرمود: جمشید مشایخی از آنان بود که نان به نرخ روز نخورد و نان به خون جگر خورد. ماندگاری فرهنگ و هنر جز به خون جگر خوردن حاصل نمی‌شود و ما ریزه خواران سفره این هنرمندان هستیم.

اینکه چرا مشایخی علیرغم همه سوابقش مجبور بود نان را به خون جگر بخورد ، جز از کم کاری مدیران صنفی سینما ناشی شده؟؟؟ وقتی به ادعای مدیرعامل محترم، جمشید مشایخی با آن سابقه غنی مجبور به خون جگر خوردن باشد وای به حال بقیه!

مگر خانه سینما با انبوه حمایتهای دولتی راه نیفتاد که یار سینماگران باشد و کمک کند به راحتی زندگی آنها؟؟ پس چرا همچنان سینماگران باید نان را با خون جگر بخورند؟؟

در یک مورد پیش چشم همگان، اگر همین عیدی میلیاردی ارشاد به مساوات میان تمام اعضا تقسیم میشد به اندازه ذره ای از صرف خون جگر کاسته نمی شد؟؟؟

حداقل “خون جگر خوردن” را زوج و فرد کنند تا یک روز روسای صنوف خون جگر بخورند و روز دیگر بدنه صنف بلکه بدین طریق ظلم به مساوات تقسیم شود و تحمل درد برای بدنه صنف، راحتتر گردد!!