1

ادعاهای عجیب سازندگان کلیپ میلیاردی “ایستاده‌ایم۲″⇐کارگردان این کلیپ فقط ۱۵ میلیون گرفته است!!!/تهیه‌کننده از جیب هزینه کرده!!!

سینماژورنال: کلیپ هفت دقیقه ای “ایستاه ایم2” از همان زمان انتشارش به واسطه رقم بالایی که برای تولید آن صرف شده بود مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش سینماژورنال یکی از رسانه های اصولگرا رقم بودجه صرف شده برای این کلیپ را حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد که به اعتقاد اغلب آنها که کلیپ را دیده اند هزینه شگرفی است.(اینجا را بخوانید)

چندی بعد از انتشار، سینماژورنال به کپی برداری بخشهایی از این کلیپ از فیلم آخرالزمانی “2012” رولند امریخ اشاره کرد.(اینجا را بخوانید)

به تازگی محمدصادق علیزاده در روزنامه “صبح نو” میزگردی را ترتیب داده است با محمدباقر مفیدی کیا کارگردان و محمدرضا شفاه تهیه کننده کلیپ و البته سعی کرده در کنار نقد محصول، درباره ریزکرد بودجه ای این کار و رقم دقیق هزینه های صرف شده بپرسد.

نکته اما اینجاست که این تهیه کننده و کارگردان نه تنها از ذکر رقم دقیق بودجه طفره رفته اند بلکه در حایی از میزگرد هم ادعا شده کارگردان این کلیپ میلیاردی فقط 15 میلیون تومان دستمزد گرفته و تهیه کننده اش هم از جیب برای این کار هزینه کرده است!!!

کارگردان فقط 15 میلیون گرفته آن هم برای دو سال!!

محمدرضا شفاه تهیه کننده این ویدیوکلیپ در این باره می گوید: آقای مفیدی‌کیا(کارگردان) دو سال برای این پروژه وقت گذاشته و در این بین هم فقط پروژه «دختر شینا» را انجام داده است. برای این دو سال 15 میلیون تومان دستمزد گرفته است! هنوز هم کامل تسویه نشده است! به‌جز عوامل حرفه‌ای سینما که نرخ خاص و حرفه‌ای خودشان را دارند، بقیه عددها به‌شدت پایین است و بعضاً هنوز پرداخت نشده است!

روز 15 فیلمبرداری گفتند جمع کنید پول نداریم
مفیدی‌کیا کارگردان کلیپ هم بیان می دارد: دستیار صحنه یک ماه در بهمن 93 در قشم سر صحنه بوده هنوز دستمزدش را نگرفته است! دوستان تصورشان این است که پول قلنبه‌ای به شفاه داده‌اند. و گفته‌اند برو با خیال راحت خرج کن! باورتان نمی‌شود روز پانزدهم فیلمبرداری آمدند به ما گفتند جمع کنید پول نداریم! مگر «ایستاده‌ایم1» چگونه ساخته شد؟ با چک‌های شخصی آقای شفاه ساخته شد! هیچ‌کسی پولش را نداده بود!

پولی وجود نداشته است که بخواهد خرج شود!

این کارگردان کلیپ میلیاردی ادامه می دهد: بعضی دوستان هزینه پروژه را می‌گویند و بعد می‌گویند با این هزینه می‌شد این قدر فیلم کوتاه، فلان تعداد فیلم سینمایی و … ساخت. این تصور کودکانه است! پروژه‌ای تعریف شده و برایش برآورد هزینه شده است. پولی که وجود نداشت قرار بود در چند مرحله منابعش تأمین شود که البته خیلی‌هایش هم محقق نشده! اگر این پروژه نبود خب منابعش تأمین نمی‌شد و وجود خارجی نداشت! این تصور خام است. در ابتدا پولی وجود نداشته است که بخواهد خرج شود!

بودجه زندگی شخصی ام را وسط گذاشتم!!!
شفاه در انتهای میزگرد حتی از این گفته که برای این کلیپ از جیب هزینه کرده است. وی می گوید: ببینید بخشی از هزینه را مجبور شدم خودم تأمین کنم و هنوز هم برنگشته است! حرف از دستمزد نمی‌زنم و قرار نبوده هم بگیرم ولی بودجه‌ای را که برای خانواده و زندگی شخصی‌ام بوده هم وسط گذاشتم و هنوز هم برنگشته است.

ایستاده ایم2
ایستاده ایم2