1

ادعاهای زهرا سعیدی بازیگر سریال رمضانی “یاور” ⇐تلویزیون فکر می‌کند پدربزرگ همه مردم است و باید برایشان تعیین تکلیف کند!!/تلویزیون طوری شتابزده برنامه‌ریزی می‌کند که انگار از زمان رمضان و محرم خبر ندارد!/مدیران شبکه سوم عمداً خواستند که داریوش ارجمند نقشی مثل حشمت فردوس را در “یاور” تکرار کند!/ به سعید مطلبی سفارش کردند داستانی بنویسد که شخصیت حشمت فردوس تکرار شود!!/خیلی از بازیگران از این تکرار ناراضی بودند اما مدیران اعتقاد داشتند که مردم این تکرار را دوست خواهند داشت!

 

سینماروزان/نسترن حسینی: تکرار مکررات سریال رمضانی “یاور” و شباهتش با “ستایش”، با انتقاداتی مواجه شده و ازجمله شباهت بیش از حد نقش داریوش ارجمند به نقشش در “ستایش”!

زهرا سعیدی بازیگر سریال در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، علاقه مدیران را دلیل اصلی شباهت یاور به ستایش دانسته است!

زهرا سعیدی که نقش مادر جمال چلویی و همسر یاور را بازی می‌کند، درباره شباهت سریال یاور به «ستایش» به خبرگزاری تسنیم گفت: من همیشه می‌گویم کار تصویر مثل دایره می‌ماند و همواره می‌چرخد و می‌چرخد و با همدیگر برخورد می‌کنیم، من حدود ۲۰ سال پیش با داریوش ارجمند در سریال «روز‌های زندگی» نقش همسر ایشان را بازی می‌کردم و ۱۵ سال پیش در سریال «بانو» نقش خواهر و برادر را باهم داشتیم و در اینجا دوباره نقش زن و شوهر.

او تأکید کرد: در مورد شباهت این دو سریال با همدیگر، باید بگویم در حقیقت مدیران شبکه ۳ سفارش کرده و عمداً خواستند این شخصیتی باشد مثل حشمت فردوس. به نویسنده (سعید مطلبی) سفارش کردند داستانی بنویسد شخصیت حشمت فردوس تکرار شود. خیلی از بازیگران از این وضعیت ناراضی بودند که شباهت این کاراکتر، مردم را خسته می‌کند، اما آن‌ها اعتقاد داشتند که مردم از این شخصیت و رفتارهایش خوش‌شان آمده و دوست دارند، برای همین دوباره تکرار می‌شود.

سعیدی افزود:  همه قدرت بازیگری آقای ارجمند را می‌شناسیم و بازی‌های فوق‌العاده‌شان را به یاد می‌آوریم. اگر مدیران نمی‌خواستند “یاور” شبیه به “حشمت فردوس” باشد داریوش ارجمند حتماً می‌توانستند شخصیت دیگری را اینجا ارائه بدهند اما تعمداً خواستند که همان کاراکتر باشد.

بازیگر سریال “یاور” گفت: برای اولین بار است در سریالی بازی کرده‌ام که ماه رمضان پخش می‌شود. من گلایه‌ام از سازمان صداوسیما این است که چرا کار مناسبتی را زودتر شروع نمی‌کنند؟ البته چهار ماه پیش این کار شروع شده و این روز‌ها هنوز در حال تصویربرداری هستیم، بالاخره خواه ناخواه دچار شتاب‌زدگی می‌شویم.

این بازیگر ادامه داد: تلویزیون طوری شتابزده برنامه‌ریزی می‌کند که انگار از زمان خبر ندارد و انگار امسال ماه رمضان و محرم نمی‌شود! وقتی می‌بیند واقعاً دارد رمضان می‌رسد، می‌گوید که بروید برنامه و سریال بسازید. ما هر روز با شتاب فیلمبرداری می‌کنیم که برخی از سکانس‌هایش شب پخش می‌شود، تدوین می‌کنند، حتماً شتاب‌زدگی باعث می‌شود تدوینِ خوب و درستی درنمی‌آید.

وی در پاسخ به این سؤال که حرف اصلی یاور با مخاطبان چیست، افزود: حرف اصلی این سریال، جوانمردی است. طرز گفتن آن فرق می‌کند که البته این تعریف جوانمردی و تشویق کردن آدم‌ها به اینکه لوطی باشند، سلیقه من نیست. اعتقاد من این است به جای آموزش از بالا به پایین می‌توان از طریق نرم‌تری هم این کار را کرد. من حالت معلم‌واری را دوست ندارم. تلویزیون فکر می‌کند پدربزرگ همه مردم است و باید برایشان تعیین تکلیف کند، همه چیز‌ها را از نگاه او ببینند.