1

ادعاهای اسی نیک‌نژاد کارگردان پروژه ارگانی “لاله”⇐می‌توانستم مثل برخی با پول بیت المال از فرنگ، همکار و تکنیسین بیاورم و فیلمی بسازم به نام فیلم ایرانی ولی این کار را نکردم!!/”لاله” را با همان عواملی ساختم که فیلمهای ۲اتاق خوابی میسازند!!/معتقدم ایرانی می‌تواند هر آنچه را که انسان در این کره زمین انجام داده است با کیفیت بهتر انجام دهد!!/سام قریبیان حاضر نشد برای ضبط سکانس پایانی حضور داشته باشد اما طوری فیلم را با قاب‌های بسته‌ قبلیش تمام کردم که تماشاگر متوجه  عدم حضورش نمی‌شود!!/ایرانیان بسیار هوشمند، باشعور و توانمندند!/مدیریت ضعیف است که نمیگذارد جامعه ایرانی به جایی که شایسته است، برسد!

سینماروزان/زهرا منصوری: اسدالله نیک نژاد کارگردان فیلم روی پرده “لاله” بیان داشت: این فیلم با وجود همان دوستان و عوامل دست‌اندرکار در سینمای ایران، ساخته شده است که اغلب همین فیلم‌های دو اتاق‌خوابی را در سینمای ایران می‌سازند که دوستان شکایت از نوع ساخت آن‌ها را دارند.

اسی نیک‌نژاد با طعنه به برخی پروژه های ارگانی پرهزینه این سالها که پشت صحنه را با عوامل خارجی چیده اند به خبرگزاری مهر گفت: اگر بپرسید چگونه در فضای سینمای ایران چنین فیلمی ساخته شده است، آنگاه بنده عرض خواهم کرد که من هم مثل خیلی از دوستان می‌توانستم با پول بیت المال از فرنگ همکار و تکنیسین بیاورم و فیلم بسازم به نام فیلم ایرانی ولی من نه تنها این کار را نکردم بلکه آمدم و با همین بچه‌های سینمای ایران چنین فیلمی ساختم. دلیلش هم بسیار ساده است، چون باور دارم که ایرانی بسیار هوشمند، باشعور و توانمند است.

نیک نژاد که فیلم ارگانی “لاله” را با حمایت مرکز گسترش ساخته، افزود: ایرانی می‌تواند هر آنچه را که انسان در این کره زمین انجام داده است را با کیفیت بهتر انجام دهد. این‌ها شعار نیست. نگاه کنید در تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی این واقعیت را می‌توان دید. اگر مدیریت ضعیفی در کشور داریم که نمی‌گذارد جامعه ایرانی به جایی که شایسته است برسد، نیازمند بحث‌های سیاسی است که خارج از حوصله این گفتگو است. اما در مقیاس «هنر» اصلاً به این واقعیت شک ندارم.

کارگردان “لاله” اظهار داشت: معتقدم هر انسانی در هر نقطه‌ای از جهان، ظرفیتی دارد و ما باید به اندازه همان ظرفیت به او اجازه رشد دهیم. با ایجاد فضای سالم و فضای رقابت و بهره‌گیری از امکانات کشوری مطمئن باشید می‌توانیم شگفتی به وجود بیاوریم. از تک‌تک بچه‌هایی که تلاش کردند و اساساً بنده روی تلاش صادقانه آن‌ها حساب کرده بودم تا این فیلم با این کیفیت به سرانجام برسد هم شخصاً سپاسگزاری می‌کنم. فراموش نکنیم درباره فیلمی صحبت می‌کنیم که ۷ بازیگر را در فرآیند تولید از دست داد و یکی از بازیگران ما از دنیا رفت.

نیک نژاد با اشاره به جدایی سام قریبیان از پروژه مدعی شد: بازیگر ضدقهرمان فیلم من، به قراردادش عمل نکرد و برای ضبط سکانس پایانی حاضر به حضور نشد!
نیک نژاد در چرایی اختلاف با سام قریبیان ادامه داد: یکی از آقایان محترم بازیگر حاضر نشد برای ضبط سکانس پایانی حضور داشته باشد اما فیلم‌سازی که ابزار کارش را بلد است، باید طوری عمل کند، که برخی افراد فکر نکنند بدون آن‌ها کار به پایان نمی‌رسد. در این فیلم ثابت شد که حتی اگر ضدقهرمان من به دلیل رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای همزمان سراغ پروژه‌ای دیگر رفت و حاضر به حضور در سکانس پایانی نشد، بازهم کار لطمه ندید. طوری فیلم را با قاب‌های بسته‌اش از سکانس‌های قبلی تمام کردم که شما به‌عنوان تماشاگر متوجه این عدم حضور نمی‌شوید. در سکانس پایانی «لاله» شخصیت «احمد»-با بازی سام- به‌صورت فیزیکی حضور نداشت اما شما حضور او را می‌بینید.

 

اسی نیک نژاد گفت: من کارگردانم و باید کارم را بلد باشم. اینکه من کارم چند سال متوقف شده، ۷ بازیگرم را از دست دادم، بازیگر یک نقش اصلی تمام فیلم بوده و برای سکانس آخر دیگر نمی‌آید و روضه‌های دیگری از این دست، ربطی به مخاطب ندارد. من یا فیلم‌ساز هستم و کارم را بلدم، یا نه.