1

ادامه نامردی در اکران به نفع دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع و به ضرر فیلمهای مستقل!!/«تگزاس۲» ۲۰میلیاردی شد/«سرخپوست» در مرز ۱۰میلیارد/«زهرمار» در آستانه ۳میلیاردی شدن/«ایکس لارج» در مرز ۱٫۵میلیارد+آمار کامل فروش

سینماروزان: تبعیض در توزیع سانسها میان فیلمهای مختلف روی پرده، اغتشاش عجیب و غریبی را برای اکران رقم زده و در نبود کمیته انضباطی اکران بانیان این اغتشاش هم بدون هر گونه دردسر به کار خود ادامه میدهند.

درنظر بگیرید که برای دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع  رویهم روزی نزدیک به هزار سانس تخصیص یافته و این دو فیلم از ابتدای صبح تا آخر شب سانس دارند ولی فیلمی مستقل مانند «کار کثیف» نه تنها کل سانسهایش رویهم به صد نمیرسد بلکه نزدیک به هفتاد درصد سانسهایش هم سانسهای مرده ابتدای روز هستند.

در صدر آمار فروش همچنان «متری شش و نیم» قرار دارد که آخرین روزهای اکرانش را در نزدیکی 28میلیارد میگذراند و به دنبال آن هم کمدی «تگزاس2» قرار دارد که با وجود از دست دادن سرگروه همچنان فروش خوبی دارد و از 20میلیارد گذشته است.

«شبی که ماه کامل شد» با انبوه سالن و تبلیغ و تیزر بعد از نزدیک به 40 روز در مرز 12میلیارد قرار گرفته و به دنبال آن «سرخپوست» قرار گرفته که در همین مدت در مرز 10میلیارد قرار گرفته است و «ما همه با هم هستیم» با افت محسوس فروش به سختی 9میلیاردی شده. «سامورایی…» آخرین روزهای اکران را در آستانه 6میلیاردی شدن میگذراند.

کمدیهای «زهرمار» و «ایکس لارج» با اینکه یک سوم دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع، سانس ندارند ولی توانسته اند در مرز 3 و 2میلیارد قرار گیرند.

«کار کثیف» هم به دلیل بایکوت کامل در تخصیص سانس از همان ابتدای اکران، در یک هفته اکرانش فقط نزدیک به 100میلیون فروخته است.

آمار فروش تا ابتدای جمعه 21 تیر ۱۳۹۸  به شرح زیر است:

(تمامی ارقام به تومان است)

–متری شش و نیم ۲۷ میلیارد و 660میلیون(117روز)

–تگزاس(۲)20 میلیارد و 200میلیون(86روز)

–شبی که ماه کامل شد 11میلیارد و 600میلیون (37روز)

–سرخپوست 9میلیارد و 600میلیون(37روز)

–ما همه با هم هستیم 9میلیارد و 100میلیون(37روز)

–سامورایی در برلین ۵میلیارد و 900میلیون(65روز)

–زهرمار ۲میلیارد و 900 میلیون(23روز)

–ایکس لارج 1میلیارد و 350 میلیون(16روز)

–دختر شیطان ۱میلیارد و 100میلیون (37روز)

–کارکثیف 95 میلیون(9روز)