1

ادامه انتقادات رییس انجمن مدیران تولید از ساختار دولتی سینما⇐چرا روسای سینما به‌جای آن که کنار صنوف باشند روبروی آنها قرار گرفته‌اند؟/چرا به افرادی که به عمرشان کار مدیریت تولید نکرده‌اند، به‌عنوان مدیر تولید درجه هنری داده‌اند؟

سینماروزان: تقابلات شکل گرفته میان صنوف و مدیریت دولتی سینما پابرجاست و اینکه تلاش نمی‌شود با تعامل مستقیم با صنوف و حل مشکلات آنها این تقابلات حل شود جای پرسش دارد. واقعیت آن است اینکه مدیریت دولتی سینما به‌جای بدنه صنف مدام یک فرد خاص را به‌عنوان نماینده ۵هزار سینماگر وارد حوزه‌های تصمیم‌گیری می‌کند دردسرساز شده است.

محمدرضا منصوری رئیس انجمن مدیران تولید سینما با اشاره به اینکه متأسفانه صنف انجمن مدیران تولید چه به لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ حرفه‌ای از مجموعه بالادستی خود در سازمان سینمایی گله‌مند است، به مهر گفت: در سال ۹۸ مدیران سینمایی با اعضای صنف مدیران تولید بسیار نامهربان بودند و به جای اینکه کنار ما باشند روبروی ما قرار گرفتند.

وی با تاکید براینکه ترجیح می‌دهند برای حل این مشکلات با مدیران گفتگو کنند، بیان کرد: به عنوان رئیس صنف مدیران تولید، نسبت به برخی از برخوردها با مدیران تولید طی سال گذشته، گله‌مند هستم و باید مسائل را از طریق گفتگو با مسئولان سازمان حل کنیم. یکی از گله‌های ما این بود که چرا جشنواره فیلم فجر، اجازه شرکت مدیران تولید در نشست‌های خبری جشنواره را نداده و چرا سیمرغ مدیران تولید در بخش تجلی اراده ملی حذف شد؟؟

رئیس انجمن مدیران تولید سینما توضیح داد: پاسخی که جشنواره فیلم فجر به ما داد، بعد از یک ماه به دست صنف رسید، اینکه چرا یک دفعه بدون هیچ تحلیل و پاسخی چنین رفتاری با یک صنف می‌شود، باید مورد بررسی قرار گیرد؟؟ این پاسخ ندادن‌ها و شفاف‌سازی نکردن‌ها بین صنف و مدیران دولتی فاصله می‌اندازد. در صورتی که می‌توانستیم در این زمینه‌ها گفتگو کرده و به یک راه حل مناسب برسیم.

وی تاکید کرد: مساله اعطای درجه هنری نیز خود مشکل دیگری بود؛ چرا دوستانی که تا امروز کار مدیر تولیدی نکرده‌اند باید به عنوان مدیر تولید درجه هنری بگیرند؟ این تنها یک مساله صنفی صرف نیست، بحث سر این است که چرا افرادی را انتخاب کرده‌اند که حتی تجربه مدیریت تولید نداشته‌اند پس چگونه به عنوان مدیرتولید انتخاب و درجه هنری هم گرفتند؟

منصوری در پایان گفت: مجموعه این مسائل، سال ۹۸ را تبدیل به سالی کرد که صنف ما ارتباط خوبی را با سازمان سینمایی نداشت و بی شک در سال ۹۹ باید مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کنیم.