1

#احمد_احمدی تهیه‌کننده تنها فیلم کودک-خانوادگی اکران عیدفطر متذکر شد: تولید #بابا_سیبیلو در دل کرونا و بدون هر گونه حمایت ارگانی صورت گرفت!/یک فیلم شاد و مفرح بدون لودگی ساختیم!/ از کودک پنج ساله تا پیرمرد و پیرزن صد ساله می‌توانند به تماشای #باباسیبیلو بنشینند!/چرا حمایت فراگیر تلویزیون و شهرداری را از آثار سینمایی شاهد نیستیم؟/تلویزیون و آموزش و پرورش پای کار بیایند و از اکران آثار خانوادگی حمایت کنند!

سینماروزان/حامد مظفری: تثبیت اکران حداقل یک فیلم کودک در هر فصل نمایش باعث شده خانواده‌هایی که کودک دارند بتوانند با خیال راحت به تماشای فیلم‌های این گونه بروند. فیلم #باباسبیلو فیلم کودکی است که برای اکران عیدفطر برگزیده شده است و پخش آن را مؤسسه رسانه فیلمسازان مولود برعهده دارد.

احمد احمدی تهیه‌کننده باباسیبیلو سال‌هاست به عنوان عکاس، مدیر فیلمبرداری و تهیه‌کننده در سینمای ایران فعالیت داشته و نخستین تهیه‌کننده ای است که جرات کرد یک کمدی با عنوان #ردکارپت را در اکران رمضان روی پرده بفرستد و رکوردشکن گیشه ها هم باشد.

احمد احمدی درباره کیفیت فیلم تازه اش باباسیبیلو به سینماروزان گفت: فیلمی مختص خانواده ها ساختیم و گرم و سالم و بدون لودگی به دنبال جلب مخاطب هستیم. یک فیلم شاد و مفرح که به جرأت می‌توانم بگویم از کودک پنج ساله تا پیرمرد و پیرزن صد ساله می‌توانند به تماشای آن نشسته و از تماشای فیلم لذت ببرند. فی الواقع باباسیبیلو فیلمی است که هیچ نوع درجه بندی سنی برایش نمی گنجد و مناسب برای همه افراد با هر سنی و هر گرایش ذهنی است.

احمد احمدی با اشاره به سختی های تولید باباسیبیلو حین کرونا اظهار داشت: فیلمبرداری را در دل کرونا و به نیت روشن نگه داشتن چراغ سالن های سینما شروع کردیم. واقعا کار در آن شرایط بسیار دشوار بود چون در بخش خصوصی کار می‌کردیم و بدون هر گونه حمایت و نیتم هم بقای سینما بود. بسیاری از همکاران اعتقاد داشتند در کرونا کار را تولید نکنیم ولی من اصرار داشتم به انجام این کار و حتی یادم می‌آید به خاطر کرونای یکی از عوامل دو هفته کار تعطیل شد ولی خوشحال بودم که تولید انجام شد و به نتیجه رسید.

کارگردانی باباسیبیلو را ادوین خاچیکیان فرزند ساموئل خاچیکیان برعهده داشته که سابقه دستیاری پدرش در بلوف، یوزپلنگ و مردی در آینه را دارد. احمدی پیرامون چگونگی کار با ادوین خاچیکیان گفت: شخصا خرسندم از همکاری با ادوین خاچیکیان فرزند ساموئل خاچکیان-بنیانگذار ژانر وحشت در سینمای ایران- که جوانی بسیار بااستعداد و خوش ذوق است. ادوین خیلی خوب اسلوب سینمای حرفه ای را از پدر آموخته و با کمک هم فیلم خوب و آبرومندی ساختیم تا مثل آثار پدرش، مخاطب پسند گردد. به نظرم ادوین آینده خوبی دارد و در آینده بیشتر از او خواهید شنید.

تهیه‌کننده باباسیبیلو در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به مضمون کودکانه خانوادگی فیلم، هیچ حمایتی از سوی تلویزیون یا وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته یا نه اظهار داشت: متاسفانه تاکنون نه از سوی تلویزیون و نه از سوی آموزش و پرورش حمایتی نبوده. ای کاش هم تلویزیون و هم وزارت آموزش و پرورش پای کار بیایند و از چنین آثاری حمایت کنند برای اینکه نوجوانان و کودکان به سمت سینما بیایند.

وی ادامه داد: البته جز موارد خاص اغلب فیلم‌ها از تبلیغات تلویزیونی و شهری، محرومند ولی شخصا امیدوارم که هم تلویزیون پای کار بیاید و هم -درباره فیلم‌های مرتبط با کودک و نوجوان- آموزش و پرورش پای کار بیاید و شرایطی را فراهم کنند برای استفاده مخاطبان هدف از این آثار. ما به عنوان تهیه‌کننده آماده هر گونه تعامل مستقیم با تلویزیون و آموزش و پرورش هستیم و صدالبته که نتیجه این تعامل هر دو طرف سود خواهند کرد.

احمد احمدی با اشاره به سختی های فعالیت در بخش خصوصی گفت: واقعا در این سال‌ها بخش خصوصی که اغلب نیز پرمخاطب‌ترین فیلمها را تولید کرد در مهجوریت بوده و خودمان نیز باباسیبیلو را بی هر گونه حمایت ارگان‌های متولی تولید کردیم و امیدواریم به بازخورد مخاطبان. البته هم درباره شرایط تولید و تهیه باباسبیلو و هم دو فیلم قبلی ام پیشی میشی و لازانیا که آنها هم فیلم‌های مختص کودک و خانواده ها بودند و خوب هم دیده شدند، صحبت‌های بیشتری هم هست که ترجیح می‌دهم بعدتر درباره آن‌ها شفاف گویی کنم‌. در اینجا فقط امیدوارم که تمام فیلم‌های اکران عیدفطر بتوانند مخاطب داشته باشند و خانواده ها هم با خیال راحت به تماشای باباسبیلو بیایند و لذت ببرند از یک دورهمی سینمایی سالم.

احمد احمدی تهیه‌کننده باباسیبیلو
احمد احمدی تهیه‌کننده باباسیبیلو