1

#احمدرضا_درویش کارگردان سینما بیان کرد: وقتی دولت اعتدال به شکلی کاریکاتوری #رستاخیز را پایین کشید، پنج شش فیلمنامه نوشتم!/فیلمنامه کمدی هم نوشته‌ام!!/دوستانی قبلا در جایگاهی بودند که نباید می‌بودند!/صبر من زیاد است و می‌دانم #رستاخیز بالاخره اکران می‌شود!

سینماروزان/کیوان بهارلویی: وقتی وضع #رستاخیز مشخص نیست نمیشود درباره آن صحبت نمی‌کنم. گرچه قول‌هایی درباره این فیلم دادند اما این فیلم همچنان وضعیت نامشخصی دارد.

احمدرضا درویش با بیان مطلب فوق در پردیس سینمایی ملت گفت: دوستانی قبلا در جایگاهی بودند که نباید می‌بودند. آن‌ها رفتند، دوستان جدید هم آرزوهایی درباره فیلم دارند ولی فقط آرزوست. فیلم #رستاخیز در پلتفرم‌های خارجی در حال عرضه بین‌المللی است. مجوز بین‌المللی هم صادر شده اما سوال این است که چطور این مجوز صادر شده و تماشاگران خارجی می‌توانند فیلم را ببینند اما ایرانی‌ها روی پرده نه؟

این کارگردان افزود: طبق عهدی که با عوامل، خدای خودم و صاحب رستاخیز بستم، این فیلم را برای پرده سینما ساخته‌ام و تمام امکانات فیلم برای نمایش در سالن استاندارد جمعی است که این آرزوی من محقق نشده است. اما آرزوی اصلی من محقق شد، یعنی اینکه فیلم ساخته شد.

درویش تأکید کرد: صبر من زیاد است و می‌دانم #رستاخیز بالاخره اکران می‌شود. وقتی دیگر اسمی از ما نیست یا حتی صد سال دیگر، بالاخره فیلم یک فیلمساز دیده می‌شود. این فیلم مگر فقط برای جشنواره بود و بعد برود داخل قوطی؟ بالاخره فیلم از کشو درمی‌آید و دیده می‌شود.

این فیلمساز تاکید کرد: وقتی که دولت قبل آن جریان کاریکاتوری فیلم #رستاخیز و پایین کشیدنش را ایجاد کرد، بیکار نبودم در این مدت پنج شش فیلمنامه نوشتم و کیفش را بردم.

وی ادامه داد: درباره آثار مختلف، تعابیر فیلمساز با مخاطب می‌تواند متفاوت باشد، مثلا «متولد ماه مهر» را فیلم جنگی نمی‌دانم بلکه به نظرم یک فیلم اجتماعی است که جنگ هم در آن جریان دارد این را هم باید بگویم من فیلمنامه کمدی هم نوشته‌ام گرچه هنوز آن‌ها را نساخته‌ام.

کمدی سازی احمدرضا درویش؟
کمدی سازی احمدرضا درویش؟