1

احمدرضا درویش: از نظر من “رستاخیز” اكران شده است!!!

سینماژورنال: احمدرضا درویش کارگردان فیلم “رستاخیز” که در نخستین روز اکران از پرده پایین کشیده شد پیش از این و در برنامه سینمانوستالژی فرهنگسرای اندیشه به صراحت از این گفته بود که “رستاخیز” اکران شده است و آنها در مرحله اکران فیلم نیستند.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال حالا در نشستی که برای نمایش “کیمیا”ی این فیلمساز در خانه هنرمندان ترتیب داده شده بود درویش بار دیگر گفته های خود در فرهنگسرای اندیشه را طرح کرد.

“رستاخيز” اكران شد و تمام

وی در پاسخ به پرسشی درباره اکران “رستاخیز” بیان کرد: “رستاخيز” اكران شد و تمام. مگر اينكه اكران دوم داشته باشيم. داريم؟! اكران دوم داريم؟!

مدت اكران “رستاخيز” يك روز بود/ از نظر من فيلم اكران شده است
درویش در پاسخ به اين حرف كه سكوت شما كمكي به فيلم نمي‌كند، گفت: وظيفه من ساختن فيلم است. اكران متوليان خودش را دارد.

و وقتي از او پرسيده شده نقد شما به مديران است؟! افزود: من نمي‌گويم مدير خاصي يا كسي. چرخه اكران در سينماي ايران مشخص است و در اين چرخه مدت اكران “رستاخيز” يك روز بود. از نظر من فيلم اكران شده است.

چرا در یک کشور شیعی فیلمی که درباره اباعبدا.. است اکران نمی شود
اين كارگردان كه مدام تاكيد مي‌كرد گفت‌وگو نمي‌كند در انتهاي سخنانش درباره “رستاخیز” بیان کرد:من فقط يك چيز را نمي‌دانم! چرا در كشور ما، كشور شيعي، كشور مردمي كه عاشق اباعبدالله هستند، براي اولين بار فيلمي درباره حضرت اباعبدالله ساخته مي‌شود و اكران نمي‌شود اما در كشورهاي ديگر اكران مي‌شود…