1

احسان علیخانی در عین تأیید دریافتی سه ساله برنامه‌های مختلفش از موسسه ثامن‌الحجج مدعی شد⇐کل دریافتی من از «ماه عسل» برای یک سال دویدن، ۴۵میلیون تومان است!!!⇔نتیجه: منطبق با این ادعا، درآمد ماهانه احسان کمتر از ۴میلیون است/پرسش: با این درآمد، احسان چگونه بودجه تولید فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» را فراهم کرد؟

سینماروزان: اینکه آیا مشاوران جوان و نگارنده فیلمهای ضدّفتنه آرشیوی به مدیر جوان شبکه سه توصیه کرده‌اند احسان علیخانی را فراخواند تا در برنامه ای زنده از اتهامات مرتبط با تخلفات ثامن الحجج ابهام زدایی کند یا نه بر ما معلوم نیست؟؟

آنچه هویداست اینکه روی آنتن زنده فرستادن احسان برای شفاف سازی، نه تنها به موقعیت متزلزل پیش آمده برای این مجری بعد از غائله اخیر کمک نکرد که باعث شد حجم سوالات پیرامون رسانه ملی در باب شبهه های مرتبط با این غائله بیشتر شود.

احسان علیخانی در برنامه «حالا خورشید»ی که رضا رشیدپور بیشتر از مجری‌گری به بازوی کمکی احسان بدل شده بود سعی زیادی کرد تا حضور اسپانسری به نام موسسه ثامن‌الحجج را تصمیم مدیران سازمان بداند و نقش خود درباره حضور این اسپانسر را به کمترین حد ممکن برساند اما احسان غیرمستقیم تأیید کرد که در مدت زمانی سه ساله و برای شش برنامه تولیدی او این اسپانسر حضور فعال داشته است!!

ورای این احسان در جایی از گفتگویش ادعایی را درباره درآمد سالیانه اش از بابت «ماه عسل» مطرح کرد؛ ادعایی مناقشه برانگیز. علیخانی گفت: درآمدم برای اجرای این برنامه که حاصل یک سال دویدنم است حدود 45میلیون تومان است. من در طول سال در جایی دیگر برنامه ای دیگر نمیسازم و کاری دیگر نمیکنم. یک سال میدوم تا از دورترین نقاط کشور سوژه پیدا کنم برای همین یک ماه و فقط 45میلیون پول میگیرم. اسپانسر برنامه و تبلیغات حول آن هم به من ربطی ندارد!

مطابق آنچه احسان متذکر شده و با یک حساب سرانگشتی واضح است که درآمد ماهیانه او دقیقا 3میلیون و 750هزار تومان است! آنها که جشنواره فجر سی و پنجم را به خاطر دارند یادشان هست به ناگاه با رونمایی فیلمی به نام «بدون تاریخ بدون امضاء» در جشنواره، سروکله احسان علیخانی و یک مجری تلویزیونی دیگر-که سوابقی شفاف در وابستگی به یک چهره سیاسی و سوابقی مغشوش در نویسندگی دارد- به عنوان سرمایه‌گزار در تیتراژ فیلم پیدا شد؛ آن هم فیلمی که پروانه ساختش به نام علی جلیلوند صادر شده بود. بعدتر در زمان اکران «بدون تاریخ…»، احسان تا مقام معرفی به عنوان تهیه کننده پیش رفت و حتی کارت تهیه کنندگی برایش صادر شد!

پرسش آنجاست که با درآمد ماهیانه‌ای نزدیک به 4میلیون چطور میتوان فیلمی را تولید کرد که چهره هایی همچون نوید محمدزاده، هدیه تهرانی و امیر آقایی در آن حضور دارند؟