1

احسان علیخانی، علی ضیاء و محمد سلوکی؛ مجریان برنامه‌های سال تحویل سیما

سینماژورنال: نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های تلویزیون در نوروز 94 در حالی با حضور علی اصغر پورمحمدی معاون سیما و مدیران شبکه های اصلی تلویزیون برگزار شد که بیش از همه اعلام نام مجریان برنامه های سال تحویل و ویژه برنامه های نوروزی بود که جلب توجه می کرد.

به گزارش سینماژورنال در این نشست اعلام شد که احسان علیخانی برنامه سال تحویل شبکه سوم را اجرا می کند. علی ضیاء برنامه سال تحویل شبکه اول و محمد سلوکی نیز برنامه سال تحویل شبکه پنج را.

پخش بخشهایی از فیلم سینمایی “محمد” مجیدی در ویژه برنامه سال تحویل شبکه قرآن دیگر خبر جالب این نشست بود.

شبکه قرآن؛ رونمایی از سکانسهای برگزیده “محمد(ص)” مجیدی

به گزارش سینماژورنال در این نشست خبری بهرام محمدی‌نیا مدیر شبکه قرآن در سخنانی ضمن تشریح برنامه‌های شبکه قرآن سیما گفت: برنامه سال تحویل شبکه قرآن 11 ساعت زمان دارد و از اذان مغرب تا اذان صبح روی آنتن می‌رود. اسم این برنامه به تأسی از 7 سلام قرآن کریم، 7 سلام نام دارد.

به نقل از اطلاعات ارائه شده در “فارس” وی با بیان اینکه گرایش شبکه کاملا قرآنی و متنوع است، ادامه داد: ویژه برنامه سال تحویل این شبکه با حضور چهره‌های قرآنی پخش می‌شود و تیتراژ برنامه نیز با قرآن است. مجریان نیز آقایان ربیعی و صنعتی و خانم‌ها ایزدی و امیری هستند.یک مسابقه پیامکی هم داریم که مخاطبان عکس قرآن در کنار سفره هفت‌سینشان را برای ما ارسال کنند.

محمدی‌نیا اظهارداشت: گفت‌وگو با رنجبر از کارشناسان دینی با موضوع دعای سمات و با صدای ماشاءالله عابدی نیز بخش دیگری از برنامه‌های ماست. ارتباط زنده با حرم حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع)، شاه چراغ و عبدالعظیم حسنی نیز بخش‌های دیگری از ویژه برنامه تحویل سال شبکه قرآن است.

وی افزود: همچنین با محوریت ایام فاطمیه روزهای 3،4 و 5 فروردین ماه به عزاداری می‌پردازیم و همچنین ارتباط زنده با تولیت مسجد جمکران را هم در دستور کار داریم. بخشی از این ارتباط به گفت‌وگوی زنده با مهدی فانی اختصاص دارد. پخش مستندی از زندگی شهید باغبانی مدافع حرم نیز جزو برنامه‌های ماست و در کنار آن گزیده برنامه‌های برتر سال 93 را مرور می‌کنیم.

مدیر شبکه قرآن عنوان داشت: در ویژه برنامه ما روستاییان نیز سهم ویژه‌ای دارند و سری هم به اسایشگاه جانبازان می‌زنیم. همچنین گفت‌وگویی با مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد(ص) در لوکیشن این فیلم داریم و بخش‌هایی از این فیلم نیز به روی آنتن خواهد رفت. همچنین با بهروز شعیبی و محمود رضوی نیز با موضوع سریال پرده‌نشین که با موضوع وقف روی آنتن رفت، صحبت خواهد شد. همچنین تیتراژ ویژه برنامه تحویل سال نیز با صدای حامد زمانی است که به امام زمان (عج) تقدیم می‌شود.

 محمدی‌نیا درباره ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه قرآن نیز تصریح کرد: چشمه‌های جاری با محوریت سوره ملک به روی آنتن می‌رود و 6 قطعه کوتاه از آیات الهی نیز که با تصاویر طبیعت درآمیخته شده در فواصل مختلف پخش خواهد شد. گل باغ خورشید نیز با موریت کودک و نوجوان است. سابقه تلفنی نیز ویژه خانم‌ها و آقایان داریم و برنامه بشرا نیز در 15 قسمت به روی آنتن می‌رود. برنامه‌های یاد خدا، دردانهف شمیم، روزهای بهاریف راهیان نورف باران، پخش روزانه ترتیل، ملکوت سخن، مستند شگفتی‌های آسمان وبهار در بهار نیز دیگر برنامه‌های شبکه قرآن در ایام نوروز هستند.

شبکه اول؛ سریالی غیرنوروزی با نام “فوق سری”

همچنین محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما نیز در این نشست درباره ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه یک سیما گفت: مجموعه “فوق سری” ویژه نوروز نیست ولی داستان جذابی دارد و به همین دلیل برای پخش در نوروز انتخاب شد. این سریال هر شب ساعت 22 و با دو تکرار در ساعات 8 صبح و 14:30 روز بعد به روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: برنامه “سین مثل سریال” نیز با کمی تغییر در ساختار و با نام “روزگار مادری” پخش می‌شود و علاوه بر سریال‌ها به فیلم‌هایی که با موضوع مادر ساخته شده نیز با اجرای امیرحسین مدرس پرداخته می‌شود. این برنامه هر شب ساعت 23 به روی آنتن می‌رود.

مدیر شبکه یک افزود: برنامه‌های آفتاب شرقی، گزیده‌ای از مجموعه حدیث سرو، سخنرانی بزرگان، نشان مهربانی، عید شرقی، مستندهای ایرانگردی، افریقای رام نشده و نقطه اوج نیز دیگر برنامه‌های این شبکه هستند.

ویژه برنامه “اینجا آینده” نیز متعلق به تحویل سال است که با اجرای علی ضیاء از ساعت 20 روز جمعه پخش می‌شود.

احسانی با بیان اینکه گروه کودک دوباره به شبکه یک سیما برمی‌گردد، عنوان داشت: آغاز برنامه‌های این گروه با یک سری برنامه تولیدی و تامینی است و هر روز ساعت 15:30 پخش می‌شود. امیدوارم از اواسط سال 94 شاهد برنامه‌های تولیدی نیز باشیم. سینمایی‌های شبکه یک سیما از روز سه شنبه و مقارن با چهارشنبه سوری آغاز می‌شود که در قالب سینما یک به همراه ۲۰ دقیقه تحلیل پخش می‌شود.

شبکه دوم؛ همچنان “کلاه قرمزی” است که می تازد+”عموپورنگ”

بخش دیگری از این نشست به تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه دو سیما اختصاص داشت که محمدرضا جعفری جلوه مدیر این شبکه در این باره گفت: شبکه دو سیما با رویکرد اجتماعی و زندگی برنامه‌ها را پخش می‌کند و ویژه برنامه “خوبی از خودتونه” نیز با اجرای شهرام شکیبا روانه آنتن خواهد شد.

وی ادامه داد: ویژه برنامه تحویل سال نیز “بهار در خانه” نام دارد که از اذان مغرب تا اذان صبح روانه آنتن می‌شود و با محوریت خانه، خانواده و زن پخش می‌شود که زوج‌های جوان در اجرای آن سهم دارند.

مجموعه نمایشی شبکه دو نیز “کلاه قرمزی” است که از 6 فروردین ساعت 21 پخش می‌شود. امسال “عموپورنگ” نیز هر روز ساعت 16:30 برنامه خواهد داشت و در 2 نوبت 9 صبح و 18 نیز فیلم‌های سینمایی پخش می‌شوند. “دستپخت‌های خودمانی” و “نشان برتر” نیز پخش می‌شود.

جعفری جلوه تصریح کرد: برنامه‌های مستند، فیلم کوتاه و … نیز به تناوب در جدول پخش گنجانده شده است. آیین خانه نیز با حضور شهاب مرادی و اجرای رسالت بوذری و کوی محبت نیز پخش می‌شود.

مدیر شبکه دو سیما در پاسخ به سوالی با این مضمون که آیا مجموعه “کلاه قرمزی” امسال با عروسک‌های جدید پخش می‌شود یا خیر؟ گفت: برنامه کلاه قرمزی متکی بر همان عروسک‌های قبلی است و تعدد عروسک‌ها می‌تواند تجربه‌های قبلی را از بین ببرد. این برنامه به سمت مخاطب عام حرکت کرده و حتی سالمندان و میانسالان هم مخاطب این برنامه هستند.

شبکه سوم؛ با مهران مدیری

غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه سیما نیز در تشریح ویژه برنامه‌های شبکه سه سیما گفت: این شبکه از هفته گذشته با برنامه‌های “گلخانه” و “ویتامین سه” به استقبال نوروز رفته و از روز سه شنبه با پخش سینمایی‌های جذاب ویژه برنامه‌ها آغاز می‌شود. همچنین ما از ۲۹ اسفندماه سریال کوچه‌های خواب را پخش می‌کنیم و در ادامه از ۶ فروردین ماه سریال “در حاشیه” به کارگردانی مهران مدیری را روانه آنتن می‌کنیم.

وی ادامه داد: برنامه “بهارنارنج” نیز با اجرای احسان علیخانی از ساعت ۱۹ تا ۳ بامداد با محتوای معرفی شخصیت‌ها و شهدای گرانقدر و همچنین پخش کلیپ‌های جذاب به روی آنتن می‌رود. تیتراژ برنامه نیز به چند زبان کار شده است. همچنین سری جدید گزارشگر، مدار ۱۳۵ درجه، به رنگ طلا، آب و آینه یادگارس، با من بخوان، چراغ خانه، سمت خدا، مستند مرگ آفرینان، چشم انداز، مصباح، نمای سه، دیدنی‌های پشت صحنه و سینما پشت صحنه نیز برنامه‌های نوروزی دیگر این شبکه هستند.

میرحسینی اظهارداشت: برنامه “مهربانو” نیز در ۱۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای هر روز ساعت ۱۵:۳۰ روانه آنتن می‌شود. این برنامه با صدای متن خانم نرگس آبیار پخش می‌شود.

وی همچنین درباره ادامه یافتن سریال مدیری پس از ایام نوروز نیز توضیح داد: قرار است این سریال تا ابتدای ماه رمضان پخش شود و اگر شرایط مهیا بود ادامه آن را بعد از ماه مبارک تولید و پخش می‌کنیم.

وی درباره آمدن علی ضیاء از شبکه سه به شبکه یک نیز گفت: به دلیل تغییراتی که ایجاد شد آقای ضیاء به شبکه یک رفت و ادامه همکاری نیز به صورت توافقی است.

شبکه چهارم؛ بررسی فیلم کوتاه با ابوالفضل جلیلی

 در ادامه این مراسم اردشیر رستم‌وندی مدیر شبکه چهار سیما نیز گفت: برنامه‌های این شبکه بر اساس علمی و فرهنگی تدارک دیده شده و به ویژه احترام یه مادر را در دستور کار قرار داده‌ایم. ویژه برنامه تحویل سال نیز با اجرای رشید کاکاوند، شیرین محمدی و فائزه نعمتی پخش می‌شود. تلاش کرده‌ایم از اقصی نقاط کشور گزارش تهیه کنیم و چهره‌هایی از جمله شاعران طنزپرداز از جمله مهمانان ما هستند. سبدی از کتاب‌هایی که شایسته است در نوروز مطالعه شود نیز معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: شبکه چهار سیما سریال ایرانی پخش نمی‌کند اما یک سریال خارجی به نام پائولا داریم و 4 باکس نمایشی هم در نظر گرفته‌ایم. برنامه نمای کوتاه نیز برای بررسی فیلم‌های کوتاه با اجرای ابوالفضل جلیلی پخش می‌شود و سینما 94 نیز همراه با تحلیل فیلم‌ها را عرضه می‌کند و بیش از 15 فیلم جدید ساعت 15 تا 17 پخش می‌شود و آخرین باکس نمایش نیز متعلق به طنزپیشگان است و شخصیت‌های مهم دنیا را معرفی می‌کند.

رستم‌وندی اظهارداشت: 3 باکس مستند تدارک دیده شده است. همچنین مستند چهار گلچینی از مستندهای بلند مستندهای بلند را پخش می‌کند. برای نمونه ما امسال مستند ورزشی هم پخش می‌کنیم که متعلق به تیم‌های باشگاهی هلند است. مستند نگاه نو نیز امسال اضافه شده و رویکرد اجتماعی و سیاسی نسبت به مسائل جهان دارد که همراه با تحلیل کارشناسان است. مستند “فرمول چهار” نیز تکنیک‌های ساخت مستند را آموزش می‌دهد.

وی در پایان گفت: برای اولین بار امسال برنامه‌ای به نام سینمای دانش طراحی کرده‌ایم که تلاش کرده به کارگاه‌های آموزشی بین المللی بپردازد.

شبکه پنج؛ گیتی خامنه و “بچه های دیروز”+سریال “سربه راه”

بخش دیگر این مراسم معرفی برنامه‌های شبکه پنج توسط مجید زین العابدین بود. وی در این مراسم گفت: “پنجره” از ابتدای فروردین هر روز ساعت 8:15 از این شبکه پخش می شود. در ادامه و ساعت 9:45، برنامه «مسیر» که یک مجله اقتصادی است از شبکه پنج پخش می شود. همچنین برنامه «تماشاخانه» که باکس فیلم های مخصوص کودکان و نوجوانان است، در نوروز هر روز ساعت 11 پخش می شود و پس از آن برنامه «تا نیایش» ساعت 12:30 روانه آنتن می شود.

وی ادامه داد: فیلم‌های سینمایی هر روز ساعت 13:13 از این شبکه پخش می شوند و تکرار آنها نیز درست 12 ساعت بعد و ساعت 1:30 بامداد به روی آنتن می رود. لاک پشت‌های نینجا روز سه شنبه پخش می شود و شب در موزه ۳ نیز شب سال تحویل به روی آنتن می‌رود. ویژه برنامه «بچه های دیروز، بچه های امروز» نیز با اجرای گیتی خامنه و آزاده آل ایوب (خاله نرگس) هر روز ساعت 15 از شبکه پنج پخش می شود.

زین العابدین با بیان اینکه مستندهای نوروزی شبکه پنج نیز در ایام نوروز هر روز ساعت 16:15 روانه آنتن می شوند و بازپخش آن نیز ساعت 7:15 روز بعد است، توضیح داد: برنامه ویژه “راهیان نور” هر روز ساعت 17:15 پخش می شود و «اقتصاد ایران» نیز برنامه دیگری است که هر روز ساعت 17: 46 با تکرار روز بعد ساعت 6:45 پخش می شود. سریال «سر به راه» نیز به کارگردانی سعید سلطانی که پیش از این قرار بود از شبکه سه پخش شود، در ایام نوروز هر شب ساعت 20:15 روانه آنتن می شود. این سریال نوروزی در روز بعد ساعت 30 دقیقه بامداد و 10 صبح تکرار می شود.

وی گفت: «جشن ایران بهار» نیز در نوروز هر شب ساعت 21 از شبکه پنج پخش می شود و مسابقه «تهران تاکسی» نیز هر شب ساعت 22:30 از این شبکه پخش می شود. این مسابقه که در نوروز اولین سری آن پخش می شود، مسابقه مشاغل است که افراد در یک حرفه، با هم به رقابت می پردازند.ویژه برنامه تلویزیونی «فرش بهشت» نیز به تهیه کنندگی محمد قنبری برای تحویل سال ساخته می شود و در مدت زمان 7 ساعت به روی آنتن شبکه پنج می رود. این برنامه تلویزیونی از 8 بخش متفاوت تشکیل شده و محمد سلوکی از کاندیداهای اجرای آن است. این ویژه برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج و ساختار آن به صورت ترکیبی و زنده است.موضوع این ویژه برنامه به دلیل تقارن ایام فاطمیه با نوروز 94 با محوریت مادر خواهد بود و اکنون بعضی از  آیتم های آن در مرحله تولید قرار دارد.

شبکه آموزش؛ قندپهلوی نوروزی با شعرای افغان و تاجیک

همچنین حسین ساری مدیر شبکه آموزش در این مراسم گفت: براساس احترام به سلیقه و نیاز مخاطب برخی از برنامه ها با تغییراتی متناسب با ایام نوروز کماکان ادامه خواهد داشت. یکی از این برنامه ها برنامه “قندپهلو است” که ویژگی آن شرکت شاعران و طنزپردازان تاجیک و افغان است. این برنامه از روزهای پایانی اسفند ماه آغاز شده و پس از یک وقفه چند روزه، بعد از ایام فاطمیه تا آخر تعطیلات پخش می شود.

وی با اشاره به پخش برنامه جدید “مشاعره” در ایام نوروز به یکی از برنامه های خاص این ایام اشاره کرد و گفت: «زندگی ما قصه نبود» که ساختار ویژه ای در بین برنامه ها دارد در ایام نوروز پخش می شود این برنامه به موارد نادر و شنیدنی از سرگذشت و تجربه افراد در قالب یک گفتگو می پردازد که مراحل ضبط آن رو به پایان است.

وی با اشاره به برنامه “رخ تو رخ” اظهار داشت: این برنامه نیز گفتگویی صمیمی با برخی از قهرمانان نظام آموزشی کشور چون معلمان واقفان مولفان مدیران که عمر خود را در سیستم تعلیم و تربیت سپری کردند و یک وجه قهرمانی نیز دارند می پردازد هدف از این برنامه الگوسازی برای مخاطب است.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به ادامه پخش برنامه گل آموز افزود: برنامه “مشق عشق” نیز به دلیل خانواده محور بودن آن و استقبال مخاطبان در نوروز پخش خواهد شد که در آن از کارشناسان حوزه های مختلف تربیتی و خانوادگی دعوت شده است.

به گفته ساری مجموعه برنامه های دکتر سلام، دستان، سفید مستندهای آموزشی علمی انیمیشن های کودک و نوجوان دوربین هفت در ایام نوروز از شبکه آموزش پخش می شوند.

مدیر شبکه آموزش با بیان اینکه “رادیو هفت” در طول فروردین ماه برنامه ای نخواهد داشت توضیح داد: به دلیل درخواست تهیه کنندگان این برنامه مبنی بر اینکه می توانند در طول مدت فروردین ماه خود را بازیابی و بازسازی کرده و با ایده های جدید و فکر برنامه داشته باشند، این برنامه در فروردین ماه پخش نخواهد شد اما گزیده هایی از “رادیو هفت” در سال 93 بر روی آنتن خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه شبکه آموزش برنامه ویژه تحویل سال نخواهد داشت گفت: امسال لحظه سال تحویل ساعت های ابتدایی بامدادی است و بنا به دلیل اینکه ساعت پخش شبکه آموزش نیست لذا ویژه برنامه ای برای تحویل سال نداریم البته شب سال تحویل برنامه هایی خواهیم داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: در آینده نزدیک شبکه آموزش به ویژه در مهارت آموزی به صورت رسمی تر و فعال تر ورود خواهد کرد. البته این به معنای این نیست که برنامه های در حال پخش از این ویژگی برخوردار نیستند.

در ادامه نشست نیز احمد معلم مدیر تامین و برنامه شبکه آموزش سیما بیان داشت: با وجود اینکه رسانه ها  از دست پر شبکه آموزش برای ایام نوروز خبر داده بودند که باید اعلام کنیم که با وجود اینکه پخش فیلم و سریال با توجه به سیاستگذاری سازمان از این شبکه گرفته شده اما ما باز هم با دست پر به استقبال نوروز می رویم.

وی خاطرنشان کرد: در کنداکتور سال جدید بیشتر از مستندهای مهارتی و ورزشی استفاده شده و به علت حجم بالای برنامه ها امکان تکرار یک سری از مجموعه ها وجود ندارد.

شبکه مستند

امیر تاجیک مدیر شبکه مستند نیز در این مراسم گفت: کنداکتور نوروزی ما از 27 اسفند تا 15 فروردین خواهد بود و برای اولین بار ما برای لحظات تحویل سال برنامه در نظر گرفته ایم. برنامه ای سه ساعته که هویت مستند و فضایی معنوی دارد.

وی ادامه داد: ساعت 20 تا 24 عموما برنامه‌های تولیدی و خاص ما روی آنتن می‌رود. برای قالب حیات‌وحش نیز که مخاطب خاصی دارد، جای خاصی در کنداکتور قرار داده‌ایم، اما رویکرد اصلی شبکه، بحث گردشگری خواهد بود که تنها به معرفی کردن مناطق توریستی در تهران محدود نمی‌شود و مباحث تاریخی، آداب و سنن، پوشاک و … را با هدف ایجاد وحدت بین اقوام ایرانی در آثار مطرح می‌کنیم.

تاجیک با اشاره به مجموعه‌هایی که برای نوروز 94 تدارک دیده شده است، یادآور شد: مدیریت گذشته مجموعه‌ای با نام «عروسی اقوام» تولید کرده بود که از آن استفاده خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم همواره تمام برنامه‌ها، هویت مستند داشته باشند و از پخش برنامه‌های غیر این در شبکه اجتناب کنیم. در گذشته می‌دیدیم برخی شبکه‌ها که ماموریت‌های متفاوتی داشتند مثلا فیلم سینمایی پخش می‌کردند اما در دوره جدید تمام شبکه‌ها رویکرد تخصصی‌شان را دنبال می‌کنند و در شبکه مستند نیز همین رویه ادامه خواهد یافت.

 مدیر شبکه مستند افزود: به خاطر تقارن با ایام فاطمیه دوم، مستندهایی خواهیم داشت که نه در عزای حضرت زهرا (س) بلکه در رثای او تولید شده‌اند. برای مثال بانوان ایرانی که الگوی خود را حضرت زهرا (س) می‌دانند، موضوع مستندهای ما شده‌اند؛ از جمله بانوی فیزیکدان نخبه یا خلبان. این برنامه «کوثر» نام دارد و همزمان با فاطمیه، پخش آن آغاز می‌شود.

به گزارش سینماژورنال وی ادامه داد: برنامه دیگر ما‌ «یک هفت‌سین، یک هنرمند» نام دارد و در هشت قسمت به زندگی یک مستندساز می‌پردازد و در قسمت هشتم همه مستندسازان دور یک سفره جمع می‌شوند که احتمالا آن را در برج میلاد برگزار می‌کنیم.

تاجیک تصریح کرد: در دوره قبل برنامه «اهل فتوت» با موضوع «آداب جوانمردی» در 6 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید شده بود که آن را پخش می‌کنیم. برای مباحث گردشگری نیز سراغ مکان‌هایی می‌رویم که کمتر به آنها پرداخته شده و مردم شناختی نسبت به آن ندارند؛ مثل «کویر شهداد». این مناطق در 25 قسمت 7 دقیقه‌ای معرفی خواهند شد.

مدیر شبکه مستند اضافه کرد: همچنین مجموعه «گلستانه» را داریم که برای اولین بار روی آنتن می‌رود و رییس سازمان و معاون سیما از آن استقبال کرده‌اند. این برنامه گنجینه‌ای از خاطرات نوروزی است و ما آرشیو صدا و سیما از سال 48 را مورد استفاده قرار داده‌ایم و به آداب و رسوم نوروز و سنت‌های شهرهای مختلف در 25 قسمت 7 دقیقه‌ای می‌پردازیم. البته این تولید ما در اختیار شبکه‌های دیگر نیز قرار می‌گیرد. مجموعه دیگری که با زحمت دکتر پورحسین  تهیه شده بود، «خیمه‌ شب بازی» است که در آن نمادهای عروسک‌های خیمه شب‌بازی و مسایل مربوط به آن در 17 قسمت 20 دقیقه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ما مجموعه‌ای با نام «نوروز فرحان» را در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای تولید می‌کنیم که به آداب و رسوم شهرهای مختلف می‌پردازد. مجموعه «پلک» نیز در قالب فیلم‌های کوتاه، مصاحبه با مردم درباره دید و بازدید، خانه‌ تکانی، هفت‌سین، حال و هوای شهرها در نوروز و … است. مستند دیگر ما «زنان فرماندار» نام دارد که به سه نفر از زنانی که در سیستان و بلوچستان فرماندار شده‌اند، می‌پردازد و در یک قسمت 48 دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود.

تاجیک افزود: کنداکتور نوروزی ما از ساعت 13 تا 24 خواهد بود. ساعت 14 هر روز یک مستند سینمایی فاخر که در جشنواره‌های بین‌المللی جایزه گرفته، روی آنتن می‌رود «شهروند چند ملیتی» از جمله این آثار است که برای اولین بار روی آنتن می‌رود. همچنین تعاملاتی با شبکه «پرس تی‌وی» خواهیم داشت. مستند حیات‌وحش که از ساعت 24 تا یک بامداد روی آنتن می‌رود و مستند‌های فاخری نیز برای مخاطبان خواهیم داشت.

مدیر شبکه مستند گفت: فیلم «خانه مادری‌ام مرداب» به کارگردانی مهرداد اسکویی یا «گزارش شنبه» درباره زندگی شهید اندرزگو در کنار مستند «بانوی ایرانی» درباره چهار تن از زنان موفق در عرصه‌های پزشکی، تجاری، نیروی انتظامی و معاون شهردار از جمله این آثار هستند. فیلم‌های فاخری چون «سلطان قلب‌ها» که شخصیت‌ محور و درباره پزشک،‌ استاد دانشگاه و دیگر افراد مطرحی است که به عنوان خادم به حرم امام رضا (ع) می‌روند، روی آنتن خواهد رفت و نقاره‌زنان قدیمی حرم نیز در این مستند مورد توجه قرار خواهند گرفت.

همچنین امیر تاجیک با اشاره به کنداکتور «تحویل سال» در شبکه مستند که برای اولین بار چیده می‌شود، در این خصوص توضیح داد: این برنامه سه ساعته هویت مستند دارد و تلفیقی از مستندهایی است که تابه حال تولید کرده‌ایم و سعی کردیم موضوع معنویت را در آنها بالا ببینیم. «نوروز ایرانی» بخشی از این کنداکتور است که شامل تبریک مستندسازان به مخاطبان برای عید نوروز است و در لحظه سال تحویل نیز مستند 10 دقیقه‌ای از نقاره‌زنی روی آنتن می‌رود.

 شبکه سلامت

به گزارش سینماژورنال مدیر شبکه سلامت در این مراسم در سخنان کوتاهی گفت: شبکه سلامت در راستای ماموریت‌های خود و ترویج سبک زندگی سالم، 3 ساعت از یک فروردین یعنی ساعت 24 تا 3 بامداد را با حضور در بیمارستان‌ها به روی آنتن می برد.

وی ادامه داد: جدول پخش شبکه نیز برای 15 روز تعطیلات به گونه‌ای طراحی شده که با ریتم تند مباحث آموزشی را در اختیار بینندگان قرار می‌دهد. مسندهای سواد راه روشن، گنجیدن در پوست، سپیدار، کوله بار، جوان بمانیم، اورژانس، سلام بر سلامت و سین سلامت نیز دیگر برنامه‌های شبکه سلامت در نوروز 94 هستند.

شبکه نمایش؛ بسته پیشنهادی سینمای خاوردور

در بخش پایانی این نشست خبری محمد حسام پور مدیر تامین برنامه شبکه “نمایش” فیلم‌های شاخصی از سینمای ژاپن ، چین، کره جنوبی به نام‌های «آسمان و زمین، کارگاه نمونه ( با بازی جت لی ) ، سه گانه شمشیر زن دوره گرد ، به دنبال رونی ، سامورایی رامن فروش ، ماموریت غیر ممکن سامورایی ، کوهستان تسویاکی، خلبان ابدی، شنای بدون نفس، در راه خانه، داستان پلیسی 3 ( با بازی جی چان ) ، کارگاه خصوصی» را از جمله فیلم‌های نوروزی شبکه نمایش عنوان کرد.

وی همچنین از پخش دو فیلم بازیگر مشهور آلمانی «دیدی» (با بازی دیتر هالروردن) به نام های «ویلی» و «آخرین مسابقه» برای اولین بار از شبکه نمایش در ایام نوروز خبر داد.

فیلم «ویلی» در ژانر کمدی و محصول 1980 است ولی فیلم «آخرین مسابقه» در ژانر ملودارم و خانوادگی و محصول 2013 آلمان است. دیتر هالروردن در این فیلم در نقشی کاملا متفاوت با کارهای قبلی خود بازی کرده است. فیلمی احساسی در رثای وفاداری دو زوج تا آخرین لحظات زندگی می باشد. فیلم‌های «آخرین روزهای مریخ ، آدل بلانکس ( ساخته لوک بسون) ، قلمرو حیوانات ، الکس کراس ، آتش در برابر آتش» از دیگر فیلم‌های نورزوی شبکه نمایش هستند.

مدیر تامین برنامه شبکه نمایش، پخش «ملکه» در سه قسمت سینمایی، را از دیگر کارهای ویژه نوروزی شبکه نمایش عنوان کرد. «ملکه» در واقع ادامه مجموعه داستان «ریشه ها» نوشته الکس هیلی است و سرگذشت مادربزرگ پدری نویسنده معروف کتاب ریشه ها را بیان می کند. این سریال نگاهی واقعی و تلخ به سرگذشت وضعیت نابسامان آمریکاییان آفریقایی‌تبار و بیان رنج‌های آن در دوران برده‌داری و پسابرده داری در امریکا دارد. این سریال بازگو کنندن زوایای پنهان و دردناکی از ظلم‌های اربابان آمریکایی به برده‌هاست.

حسام‌پور فیلم «بانو کایولانی» را نیز از دیگر فیلم‌های تاریخی که به استعمار و اشغال کشور هاوایی توسط آمریکایی ها می پردازد، اعلام نمود که در نوروز از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

مدیر تامین برنامه شبکه نمایش به علاقمندان فیلم‌های هندی نیز وعده داد؛ فیلم‌های هندی در جدول پخش نوروزی شبکه نمایش لحاظ شده است و گفت فیلم‌های هندی جدیدی همچون «یکی پیدا شد ، سفر سی قدمی ، پسر سردار ، بازی سازان و دیوار» در ایام نوروز از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

حسام پور از همچنین از پخش فیلم‌های دنباله دار «داستان بی پایان 1 و 2 و3» و  سه گانه «بچه ها را کوچک کردم ، بچه را بزرگ کردم و آب رفتیم» در ایام نوروز خبر داد.

وی تاکید کرد برنامه سینما کلاسیک که مورد توجه علاقمندان و مخاطبان خاص قرار گرفته است در نوروز تداوم خواهد داشت و از پخش مجموعه فیلم‌های کلاسیک «شرلوک هولمز» با بازی باسیل رافبون در باکس سینما کلاسیک نوروز خبر داد و افزود این فیلم‌ها که اخیرا توسط آقای ناصر طهماسب دوبله شده،  نسخه های دیجیتال هستند.

مدیر تامین برنامه شبکه نمایش درباره سریال‌های نوروزی شبکه نمایش نیز گفت ، پخش 4 سریال نیز در جدول پخش شبکه نمایش لحاظ شده است و به علاقمندان سریال‌های شرقی وعده داد، بازپخش سریال «جنگجویان کوهستان» با کیفیت تصویری مناسب و همچنین سریال جدید «خانواده کیمچی» در جدول پخش نوروزی شبکه نمایش قرار دارد.