1

احسان علیخانی تهیه‌کننده سینما شد/مشکل تیتراژ «بدون تاریخ…» حل شد

سینماروزان:  تیزر فیلم تلخ «بدون تاریخ بدون امضاء»وحید جلیلوند در حالی رونمایی شده که به مانند نسخه جشنواره فیلم، نام احسان علیخانی مجری برنامه «ماه عسل» به عنوان تهیه کننده در کنار نام علی جلیلوند آمده است.

به گزارش سینماروزان اینکه چطور علیخانی پروانه تهیه‌کنندگی گرفته و کدام یک از صنوف تهیه‌کنندگی ایشان را تأیید کرده پرسشی بود که به هنگام رونمایی فیلم در جشنواره هم مطرح شد و البته مهرداد فرید دبیر وقت شورایعالی تهیه کنندگان خیلی زود بر عدم صدور پروانه تهیه کنندگی وی تأکید کرد.

پروانه ساخت «بدون تاریخ…» در روزگار حبیب ایل بیگی در معاونت نظارت صادر شده بود ولی نامی از علیخانی در پروانه به چشم نمی‌خورد. موضوعی که البته بعدتر محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای هم بر آن تأکید کرد و گفت تهیه‌کننده فیلم صرفا علی جلیلوند است و نه شخص دیگر. همین مسأله هم بود که باعث شد به هنگام معرفی کاندیداهای بهترین فیلم جشنواره سی و پنجم فجر نام علیخانی از فهرست تهیه کنندگان این فیلم حذف شود!

حالا با انتشار تیزر اکران فیلم پرسشی تازه شکل گرفته و اینکه آیا در پروانه نمایش فیلم نام علیخانی به عنوان تهیه کننده اضافه شده است؟ پاسخ این پرسش مثبت است چون پروانه تهیه کنندگی علیخانی اخیرا صادر شده است.

گویا بعد از اعمال ایراد وارده به ذکر نام علیخانی به عنوان تهیه‌کننده در نسخه جشنواره «بدون تاریخ…» این مجری که نقش مهمی در تأمین سرمایه فیلم داشته کوشیده از طریق جامعه صنفی تهیه کنندگان که قدیمی ترین صنف قانونی سینمای ایران است، صلاحیت خویش برای دریافت مجوز تهیه کنندگی را دریافت کند.

علیخانی به استناد تجربیات تولیدش در تلویزیون و در کنار آن سرمایه‌گزاریهای سینمایی که قبل از «بدون تاریخ…» داشته و البته رسانه‌ای نشده و همین طور رزومه تحصیلی توانسته عضو جامعه صنفی تهیه کنندگان شود و با این حساب هیچ بعید نیست که در آینده نامش را بیش از اینها به عنوان تهیه کننده سینما ببینیم.