1

احتمال بازگشت بین‌الملل به فجر در تازه‌ترین بیانات دبیر⇐برخی از همکاران هنوز نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده!؟/باید با خانه سینما صحبت کنم و بپرسم آیا می‌دانند چه اتفاقی رخ داده؟ /باید ببینیم دولت بعدی چقدر اهل مذاکره است؟!/ برخی دولت‌ها اساساً قابل مذاکره نیستند!/تیم جدید مدیریتی می‌تواند تمام توافقات قبلی را ملغی کند!/ممکن است جشنواره ملی و جهانی دوباره با هم برگزار شوند

سینماروزان: جدایی بین‌الملل از جشنواره اصلی فجر از همان ابتدای کار محل نقد و نظر بود ولی حمایت مالی دولت اعتدال از این جدایی باعث شد بر دو تکه شدن فجر اصرار ورزند تا حالا که در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ و ورودی روسایی تازه در دولت هستیم.

عدم حضور برخی از روسای صنوف کلیدی سینما و ازجمله صنوف کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان و تهیه‌کنندگان و… و همچنین حتی عدم همراهی افرادی شاخص منتسب به جریان ارزشی همچون نادر طالب‌زاده و جمال شورجه و شهریار بحرانی در آخرین دوره بین‌الملل فجر گمانه‌هایی شکل داده درباره ادغام بین‌الملل و ملی در دولت بعدی.

محمدمهدی عسکرپور دبیر اخیر بین‌الملل فجر در خلال تازه‌ترین گفتگویش با خبرگزاری ایسنا درباره آینده این جشنواره گفت: حالا باید ببینیم دولت بعدی چقدر اهل مذاکره است، چون برخی دولت‌ها نشان می‌دهند که اساساً قابل مذاکره نیستند و بعضی هم برعکس. 

عسکرپور ادامه داد: باید ببینیم چه پیش می‌آید ولی این مسئله را حتی خودم به عنوان یک فیلمساز مطرح خواهم کرد که می‌شود فکر کرد وقتی زمان برگزاری جشنواره به «فجر» ارتباطی ندارد، پس می‌تواند به نام شهر تهران باشد که شاید در این شکل، نسبت جشنواره هم با شهرداری مشخص شود.

دبیر اخیر بین‌الملل فجر درباره انتقادات اصحاب سینمایی به جدایی بودجه‌زای بین‌الملل از فجر، اظهار داشت: بعضی از همکاران ما هنوز متوجه اتفاق نشده‌اند و از آن طرف بعضی کسانی که با سینما ارتباط دارند و اسمشان را همکار نمی‌گذارم  با الفاظی تحقیرآمیز نسبت به این اتفاق مطالبی را منتشر کردند!! باید با دوستان در خانه سینما صحبت کنم و بپرسم آیا می‌دانند چه اتفاقی رخ داده است؟ چون ممکن است همکاران ما در صنف‌های سینمایی مثل کارگردانان یا فیلمنامه‌نویسان و تهیه‌کننده‌ها نسبت به موضوع آگاه نباشند، پس من باید به آن‌ها اطلاع دهم.

عسکرپور درباره احتمال ادغام بین‌الملل در فجر در دولت آینده گفت: سابقه نشان داده ما در کشوری زندگی می‌کنیم که تیم جدید مدیریتی تمام توافقات قبلی را می‌تواند ملغی کند و این اتفاق بارها افتاده است؛ یعنی کار به جایی می‌رسد که می‌گویند اساساً ریل‌گذاری غلط بوده و هر چیزی ممکن است پیش آید مثل اینکه جشنواره ملی و جهانی دوباره با هم برگزار شوند…