1

اتحادیه تهیه‌کنندگان کف قیمت رایت فیلم‌های سینمایی را معلوم کرد⇐رایت تلویزیونی: فقط صدمیلیون برای سه سال!/رایت وی‌او‌دی: فقط شصت میلیون برای سه سال!

سینماروزان/مهدی فلاح: در حالی که حداقل هزینه تولید فیلم در سالهای اخیر به شدت رشد کرده و به بالای ۵ تا ۶میلیارد رسیده، ارقام تعیین شده از سوی اتحادیه تهیه‌کنندگان به‌عنوان کف فروش رایت، واقعا ناچیز است!

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران پس از سه سال وقفه، حداقل قیمت فیلم های سینمایی ایرانی را برای فروش به تلویزیون و سامانه‌های نمایش آنلاین، تعیین کرد.

بر اساس مصوبه‌ی هیات مدیره‌ی این اتحادیه، و با توجه به  تورم سالهای ۱۳۹۸،۱۳۹۹ و هشت ماه نخست سال جاری ، کف قیمت فیلم‌ها در قراردادهای تمدیدی با سازمان صدا و سیما ، برای سه سال می‌بایست مبلغ یک میلیارد ریال(صدمیلیون تومان) باشد.

همچنین با توجه به شرایط تورمی در دوره‌ی مذکور ، کف قیمت فیلم‌ها در قراردادهای تمدیدی با سامانه‌های نمایش آنلاین، به صورت انحصاری، برای سه سال ، ششصد میلیون ریال(شصت میلیون تومان)  است.

بر اساس این بخشنامه، اتحادیه صنفی تهیه کنندگان از کلیه‌ی اعضای تشکیلات تهیه کنندگی انتظار دارد در عقد قراردادهای جدید،  قیمت های مذکور را رعایت کنند.  بدیهی است با تهیه کنندگانی که این بخشنامه را رعایت نکنند ، بر اساس آیین نامه انضباطی رفتار خواهد شد.