1

ابراهیم داروغه زاده در تازه ترین گفتگوی خود بیان کرد⇐اگر رییس سازمان سینمایی بخواهد، در سازمان میمانم…/”متری شش و نیم” با همکاری نیروی انتظامی تولید شده!!!/ارشاد هیچ مشکلی با این فیلم ندارد و جشنواره همان نسخه ای از “متری شش و نیم” را نشان داد که به دبیرخانه ارائه شده بود!/تمام فیلمهای جشنواره پروانه نمایش میگیرند/هزینه جشنواره فجر را از ۱۴میلیارد به زیر ۵میلیارد رساندم!/سال گذشته دستمزد نگرفتم اما امسال اگر رییس سازمان دستمزدی درنظر گیرد، قبول میکنم/اگر اکران “خانه پدری” در هنروتجربه با استقبال مخاطبان همراه شود میتواند در گروه آزاد اکران شود

سینماروزان: ابراهیم داروغه زاده در مدت حضور خود در معاونت نظارت هم توانست اسباب رفع توقیف و اکران “خانه دختر”،”عصبانی نیستم”،”زادبوم”، “پارادایس” و “آشغالهای دوست داشتنی” را فراهم کند و هم پروانه نمایش “خانه پدری” را برای هنروتجربه صادر کند.

به گزارش سینماروزان داروغه زاده تجربه دبیری دو دوره جشنواره فجر را نیز با همه حواشی پشت سر گذاشت و این روزها خیلی از آنها که به دنبال تصاحب کرسی او هستند منتظرند خبر استعفای او را بشنوند.

داروغه زاده در واکنش به آینده حضورش در سازمان سینمایی به “ایران” گفت: طبیعی است که اگر رئیس سازمان سینمایی تمایل داشته باشند و بتوانند موافقت صداوسیما را برای تمدید مأموریتم جلب کنند در خدمت هستم وگرنه باید بروم. امتداد حضورم در دبیری جشنواره فجر هم بستگی دارد به اینکه چقدر رئیس سازمان سینمایی تمایل داشته باشند تا من دبیر جشنواره دوره بعد باشم.

ابراهیم داروغه زاده درباره خبرسازیهای دست اندرکاران “متری شش و نیم” حین رونمایی در جشنواره بیان داشت: ما همان نسخه‌ای را که به دبیرخانه ارائه شده بود در جشنواره نمایش دادیم. این فیلم با همکاری نیروی انتظامی تولید شده و احتمالاً خودشان در قرارهایی که با نیروی انتظامی داشتند گفت‌و‌گوها و ملاحظاتی را داشتند اما برای جشنواره همان نسخه‌ای که برای هیأت انتخاب آمد پذیرفته شد و به نمایش درآمد. ارشاد مسأله‌ و مشکلی با فیلم نداشت.

معاون نظارت با تأکید بر صدور پروانه نمایش تمام فیلمهای جشنواره اظهار داشت: سال گذشته هم تمام فیلم‌های حاضر در جشنواره پروانه نمایش اکران عمومی گرفتند، امسال هم همه فیلم‌ها پروانه نمایش خواهند گرفت. از نظر ما همه فیلم‌ها قابلیت گرفتن پروانه نمایش دارند و مشکل نخواهند داشت. ممکن است برخی از فیلم‌ها اصلاحات جزئی داشته باشند، برخی از تهیه‌کنندگان بعد از پایان جشنواره و دریافت بازخورد مخاطبان، تغییراتی را اعمال می‌کنند.

داروغه زاده درباره میزان دستمزدش در جشنواره گفت: من فقط سال گذشته دستمزد نگرفتم امسال اگر رئیس سازمان سینمایی دستمزدی درنظر بگیرد حتماً قبول می‌کنم.{میخندد} میزان آن هم به نظر رئیس سازمان سینمایی بستگی دارد، من که نمی‌توانم برای خودم دستمزد مقرر کنم. سال گذشته هزینه‌های بالای جشنواره در دوره‌های قبل سر و صدای زیادی به پا کرد. سال 95 حدود 14 میلیارد هزینه صرف جشنواره سی و پنجم شده بود. همزمان با این که حکم دبیری جشنواره سی‌وششم را تحویل گرفتم خیلی از رسانه‌ها راجع به نحوه مدیریت هزینه‌های جشنواره از من سؤال کردند و توقع و خواسته سازمان سینمایی هم رساندن این هزینه‌ها به میزان قابل قبول بود. من برای مدیریت هزینه‌ها و برای این که به همه اطرافیان این پالس را بدهم که باید هزینه‌ها را کاهش بدهیم در قدم اول داوطلبانه از دریافت دستمزد استنکاف کردم و بالطبع همه مدیران و همکاران من کمک و تلاش کردند تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند. در نهایت این که از 14 میلیارد تومان جشنواره سی و پنجم به هزینه کمتر از 5 میلیارد تومان در دوره سی‌وششم رسیدیم. در حقیقت یک کار جهادی بود، می‌خواستیم روند سیر صعودی افزایش هزینه در جشنواره شکسته  و هزینه‌ها منطقی شود. یکی از دبیران جشنواره به درستی می‌گفت سخت‌ترین شغل در جمهوری اسلامی دبیری جشنواره فیلم فجر است.

معاون نظارت درباره وضعیت فیلم توقیفی “خانه پدری” گفت: شورای پروانه نمایش با نمایش این فیلم در گروه «هنر و تجربه» موافقت کرده است. با شرایطی که امسال برای این گروه اکران ایجاد شده (طبق مصوبه شورای اکران اگر فیلمی در اکران و جذب مخاطب موفق باشد امکان اکران آزاد را پیدا می‌کند) خوب است آقای عیاری از این فرصت استفاده کرده و فیلمش را اکران کند.