1

ابراز پشیمانی خسرو معصومی از اکران فیلمش در “هنروتجربه”

سینماژورنال: خسرو معصومی که اغلب آثارش را به صورت سراسری اکران کرده بود، تازه ترین فیلمش “تابو” را برای اکران در اختیار گروه “هنروتجربه” قرار داده است و البته که اکران محدود در این گروه هم به مذاق وی خوش نیامده است.

به گزارش سینماژورنال خسرو معصومی به تازگی در گفتگویی صریح با “هفت” اعتراف کرد که اکران “تابو” در این گروه سینمایی اشتباه بوده است.

معصومی گفت: احسان من این است که فیلم «تابو» در هنر و تجربه نباید اکران می شد. پیشنهاد جواد نوروزبیگی بود؛ تهیه کننده صوری ما. تهیه کننده اصلی محمد امامی بود. ایشان گفت در این گروه بهتر دیده می شود. اما من بعدها فهمیدم در این گروه بیشتر فیلم های لوباجت که با هزینه های کمی ساخته می شود، اکران می شود که با فروش در درازمدت می تواند کارگردان را نجات دهد و به او اجازه دهد فیلم بعدی خود را بسازد.

وی ادامه داد: من احساس می کنم جای این فیلم در این گروه نیست و این کابوس من است که احساس می کنم جای دیگران را تنگ کردم و برای این موضوع از دوستان دیگر عذرخواهی می کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «تابو» بزرگترین مشکل در «هنر و تجربه» را نبود تبلیغات مناسب برای فیلم های این گروه دانست و گفت: شما یک بیلبورد برای «تابو» نمی بینید!

کارگردان “رسم عاشق کشی” تأکید کرد: من فکر می کردم که فیلم «تابو» در 8 سینمایی که این فیلم را اکران  می کنند هر روز یک سانس در این سینماها دارد. اعتراف می کنم که اشتباه کردم. نمی دانستم «هنر و تجربه» این است. برای فیلم بعد خود قبل از صحبت با تهیه کننده اول با پخش کننده صحبت میکنم اگر او پذیرفت بعد سراغ ساخت می روم

پیشتر شنیده هایی مطرح شده بود که اکران “تابو” در “هنروتجربه” شرطی است برای فراهم آوردن اکران “خرس” فیلم توقیفی معصومی در همین گروه.(اینجا را بخوانید)

البته که این ماجرا از سوی معصومی نه تأیید شد و نه تکذیب.