1

ابراز علاقه بهروز شعیبی برای بازسازی فیلمی با بازی ناصر ملک مطیعی!

سینماروزان: اقتباس یک ویژگی دارد و آن هم اینکه انگار از یک مرحله اولیه برای اثر مکتوب دراماتیک گذر میکنیم و به جایگاه بهتری می‌رسیم یعتی یک نفر تخیلی را شکل می‌دهد و آن را در نظام تصویر می‌نگارد.

بهروز شعیبی کارگردان فیلم روی پرده #بدون_قرار_قبلی با بیان مطلب فوق به روزنامه شرق گفت: البته یکی از اقتباس‌هایی که می‌تواند موثر باشد اقتباس از فیلم‌های دیگر است.این اقتباسی است که از آن محروم هستیم و می‌تواند در سینما شکل گیرد. خوب است که از آثار سینمایی خودمان در گذشته اقتباس کنیم و آنها را با یک ريتم تصویری جدید ارائه کنیم.

شعیبی درباره علایق خود برای بازسازی گفت: فیلم‌های زیادی بوده که دوست داشتم آنها را بازسازی کنم ولی به طور خاص قصه #سه‌قاپ زکریا هاشمی را که خودش یک بار آن را ساخت، خیلی دوست دارم و مایلم بازسازی کنم!!!

بد نیست بدانید #سه_قاپ فیلمی ایرانی به‌کارگردانی و نویسندگی #زکریا_هاشمی ساخته ی سال ۱۳۵۰ است. این اولین فیلم بلند هاشمی در مقام کارگردان بود. از بازیگران فیلم میتوان به ناصر ملک مطیعی، بهمن مفید، شهروز رامتین، حسین گیل، شهرزاد، یدالله شیراندامی و حسن خیاط باشی اشاره کرد.

داستان فیلم درباره برزو (ناصر ملک‌مطیعی) و زن جوانش (مروارید) است که تازه زندگی مشترکشان را شروع کرده‌اند و درحالی‌که زن نیازمند توجه بیشتر شوهر است، برزو سرگرم قمار است. قمار و دعواوگریز ادامه دارد تا آنکه برزو می‌فهمد که زنش باردار است. او حالا تصمیم می‌گیرد که دیگر قمار را کنار بگذارد. اما برای خواهر دوست و همپای همیشگی قمارهایش، علی (بهمن مفید) خواستگار آمده و خانوادهٔ او به مقداری پول نیاز دارند. آخرین قمار برزو برای تهیهٔ پول جهاز خواهر دوستش است. اما این بازی آخر به یک درگیری خونین تبدیل می‌شود. علی کشته می‌شود و برزو فقط فرصت می‌کند که تن خونینش را به خانه و همسر همیشه منتظرش برساند و در آنجا بمیرد.

ابراز علاقه بهروز شعیبی برای بازسازی فیلم سه قاپ
ابراز علاقه بهروز شعیبی برای بازسازی فیلم سه قاپ