1

در نشست خبری جشنواره فجر رخ داد⇐ ابراز تأسف دبیر جشنواره برای رسانه اصولگرا/معرفی یک بازیگر زن دیگر به‌عنوان دست‌اندرکار /حذف مجدد “آشغالهای دوست داشتنی” از جشنواره

سینماژورنال: نشست خبری جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که بخش عمده آن تحت تأثیر حاشیه هایی قرار داشت که در ماههای گذشته به واسطه پنهان ماندن هیأت انتخاب جشنواره و البته افشای آن از سوی برخی رسانه ها صورت گرفت.

به گزارش سینماژورنال این افشاگریها که روز گذشته و با انتشار لیست احتمالی فیلمهای نگاه نو از سوی یک خبرگزاری اصولگرا به اوج خود رسید باعث شد محمد حیدری دبیر جشنواره فجر در نشست خبری جشنواره با اشاره به انتشار لیست احتمال فیلمهای “نگاه نو” از سوی یک رسانه اصولگرا گفت: متاسفم برای خبرگزاری هایی که انتظار بیشتری از آنان می رود. من که نمی توانم اخبار را در گاوصندوق بگذاریم اما انتظارم این است که در انتشار اخبار به شکل حرفه ای برخورد شود.

وی ادامه داد: هدف این است که اخبار در زمان خودش دیده شود نه اینکه اصلا دیده نشود و امید می رود که اهالی رسانه هم همکاری لازم را داشته باشند.
حذف مجدد”آشغالهای دوست داشتنی” از جشنواره فجر
به گزارش سینماژورنال محمد حیدری دبیر جشنواره درباره وضعیت فیلم “آشغالهای دوست داشتنی” ساخته محسن امیریوسفی گفت:  فیلم “آشغالهای دوست داشتنی” معضلی شده است برای جشنواره.
وی ادامه داد: این فیلم به دلیل اینکه در دوره سی و دوم فجر فرم شرکت پر کرده بود پس طبق آیین نامه جشنواره نمی توانست در جشنواره سی و چهارم باشد و در نتیجه “آشغالهای دوست داشتنی” به هیات انتخاب ارائه نشد.
کتایون ریاحی؛ مشاور خیریه جشنواره
به گزارش سینماژورنال از دیگر اخبار اعلام شده در نشست مربوط می شد به حضور یک بازیگر زن دیگر به عنوان دست اندرکار جشنواره؛ در نشست خبری جشنواره فجر دبیر جشنواره از این گفت که برای فراهم آوردن شرایط نیکوکاری در سینما همکاریهایی میان جشنواره و یک موسیه خیریه به سرپرستی کتایون ریاحی صورت خواهد پذیرفت.
وظیفه کتایون ریاحی در جشنواره چیست؟
به گزارش سینماژورنال کتایون ریاحی در بخش سینمای مردمی جشنواره به دبیرخانه کمک خواهد کرد.
ریاحی در سینماهای مردمی به معرفی فعالیتهای خیریه موسسه تحت نظرش خواهد پرداخت و به نوعی فعالیتهای خیرخواهانه را ترویج خواهد کرد.