1

“ابد و یک روز” هم با رقص و لودگی به GEM آمد!!!

سینماژورنال: در حالی که در دو هفته ابتدایی اکران نوروزی، “ابد و یک روز” جزو معدود فیلمهایی بود که تیزر آن از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان پخش نشده بود و بسیاری گمان می کردند مخالفت سرمایه گذاران اثر با سیاستهای شبکه های ماهواره ایست که عامل این امر است اما به تازگی تیزرهای این فیلم هم روی آنتن جم رفت!

به گزارش سینماژورنال نکته جالب کیفیت تیزری از “ابد…” است که روی آنتن این شبکه ماهوره ای رفته است.

تیزری شاد و مبتنی بر رقص و…
برخلاف فضای تلخ اندیشانه و اگزوتیکی که سراسر “ابد…” را پوشانده تیزری که از جم روی آنتن رفت به شدت بر سکانس رقص فیلم با بازی پیمان معادی تاکید داشت و البته که پایان بندی تیزر هم همراه بود با بوسه های تلفنی که یکی از کاراکترهای فیلم باز هم با بازی پیمان معادی برای نامزدش می فرستد!!!

جالبتر اینجاست برخلاف تیزرهای دیگر آثار سینمایی که به بهانه اکران در سینماهای خارج کشور از جم پخش می شوند، بر روی تیزر “ابد…” ابدا حرفی از اکران خارج کشور نبود و عبارت “برنامه ویژه سینماهای سراسر کشور” در آن خودنمایی می کرد.

در انتظار واکنش سرمایه گذاران “ابد…”
باید منتظر باشیم و ببینیم واکنش دست اندرکاران فیلم محبوب هیات داوران جشنواره سی و چهارم به پخش تیزری از فیلمشان که تاکید موکد دارد بر “رقص+بوسه” از یک شبکه ماهواره ای چیست؟

آیا آنها که پیشتر در برابر انتشار خبری از سوی سازمان سینمایی درباره اکران فیلمشان در یک کشور اروپایی واکنش صریح نشان داده بودند حالا در برابر پخش تیزر از جم هم برخورد صریح و قاطعانه با این شبکه خواهند داشت؟

امید آثار روشنفکرانه هم به جم است؟
به گزارش سینماژورنال “ابد…” فیلمی بود که صاحبانش پیش از نمایش در جشنواره و سپس به هنگام جشنواره آن را به عنوان محصول جریان روشنفکرانه قلمداد کردند و هیات داوران جشنواره هم با احترام به چنین نگاهی آن را سیمرغ باران کرد.

اینکه یک محصول مزرعه روشنفکری فقط دو هفته بعد از اکران و در حالی که قافیه را به کمدی هایی باخته که کمترین ادعای روشنفکرانه ندارند، می‌کوشد زمان از دست رفته را با تیزرهایی جبران کند که تاکید موکد دارند بر رقص و لودگی و از شبکه ای ماهواره ای پخش می شوند که همواره به عنوان شبکه ای سخیف نگریسته می شده به شدت قابل تامل است…