1

آیا مفقود شدن نماد انتخاباتی دولت یازدهم، عامل این امر بوده؟⇐انتقاد کارگردان «کوپال» از عدم اکران فیلمش در گروه هنروتجربه!

سینماروزان: فیلم «کوپال» از جمله آثار نمادگرایانه جشنواره سی و پنجم فیلم فجر بود که بنا بود در گروه دولتی هنروتجربه اکران شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد که به ناگاه خبر صدور پروانه نمایش خانگی آن منتشر شد و این پرسش را پیش آورد که آیا فیلم مستقیما وارد شبکه خانگی خواهد شد.

به گزارش سینماروزان کاظم ملایی کارگردان «کوپال» با انتقاد از عدم اکران فیلم در هنروتجربه از اکران عمومی فیلم به صورت سراسری خبر داده است بدون اینکه بگوید آیا پایه‌ریزی درام برمبنای گم شدن یک کلید-نماد انتخاباتی دولت اول روحانی- در «کوپال» و کشمکشهای شکل گرفته بر سر پیدا کردن همین کلید بوده که عاملی شده بر عدم اکران در گروه دولتی هنروتجربه؟

کاظم ملایی با اشاره به وضعیت پیش آمده برای «کوپال» به «فارس» گفت: ما برای دریافت مجوز نمایش خانگی فیلم اقدام کردیم و این پروانه اعلام شد. دریافت پروانه نمایش خانگی فیلم منافاتی با اکران عمومی فیلم ندارد و این بدین معنی نیست که فیلم اکران نمی‌شود.

وی با انتقاد از مدیریت هنروتجربه گفت: متاسفانه گروه هنر و تجربه خلف وعده کرد. قرار بود نیمه آبان ماه «کوپال» با توجه به اقبال خوبی که در جشنواره‌ها دارد در این گروه اکران شود اما امیرحسین علم‌الهدی مدیر این گروه درباره فیلم منتخب گروه هنر و تجربه خلف وعده کرد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم فیلم را فرصتی مناسب به صورت عمومی اکران کنیم.

ملایی درباره زمان اکران فیلم گفت: بالطبع ما فرصت مناسب اکران را از دست دادیم و برای اکران فیلم در سال آینده اقدام خواهیم کرد.  با توجه به اکران فیلمهای جشنواره در نیمه اول سال آینده ما در نیمه دوم سال آینده برنامه ریزی خواهیم کرد. عرضه نمایش خانگی فیلم نیز در سال آینده انجام می‌شود.