1

تولید فیلم انتخاباتی “ماه گرفتگی” در خلاف جهت فیلمنامه تصویب شده؟+عکس

سینماژورنال: بعد از “پایان نامه” و “قلاده های طلا” حالا “ماه گرفتگی” سومین فیلم سینمای ایران است که با محوریت حوادث پس از انتخاباات 88 ساخته شده است.

به گزارش سینماژورنال “ماه گرفتگی” با حضور کامبیز دیرباز در نقش اصلی را مسعود اطیابی با بودجه انجمن دفاع مقدس کارگردانی کرده است و فیلم بناست در جشنواره مقاومت امسال رونمایی شود.

پیش از این شنیده هایی وجود داشت درباره اینکه “ماه گرفتگی” روایتی از ناپدید شدن یک پسر جوان در کوران حوادث انتخاباتی را روایت می کند و به تازگی “فیلمنت” خبر داده که کل داستان “ماه گرفتگی” در روز 30 خرداد 88 می گذرد؛ یعنی روزی که تظاهراتی با عنوان سکوت از میدان انقلاب تا میدان آزادی برگزار شد و در این روز مسجد لولاگر آتش گرفت و ندا آقاسلطان در خیابان کارگر در اثر اصابت گلوله کشته شد.

مسعود اطیابی برخی حوادث 30 خرداد 88 را عینا بازسازی کرده و برای برخی دیگر تنها به استفاده از تصاویر آرشیوی و خبری بسنده کرده است.

 “فیلمنت” همچنین ادعا کرده است که “ماه گرفتگی” منطبق با فیلمنامه پروانه ساخت گرفته، تولید نشده است؛ گویا نزدیک به 20 درصد آنچه جلوی دوربین رفته است با فیلمنامه ای که به شورای پروانه ساخت وزارت ارشاد ارائه شده است فرق دارد و مشخص نیست شورای پروانه نمایش چه تصمیمی برای صدور مجوز اکران این فیلم بگیرد.

جالبتر اما اینجاست “فیلمنت” ادعا نموده اطیابی در این فیلم هر 2 جناح اصولگرا و اصلاح طلب را مقصر اتفاقات ناگوار 88 دانسته است.

ماه گرفتگی
قاسم زارع و کامبیز دیرباز در نمایی از “ماه گرفتگی”